نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مطرح کردن ادعاهایی از صدور قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل استقبال کرد.

استقبال رابرت مالی از صدور قطعنامه‌ ضد ایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در پی تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق بشر درباره ایران که با صدور قطعنامه‌ای علیه ایران همراه بود، در صفحه توییترش نوشت: شورای حقوق بشر سازمان ملل اولین جلسه ویژه‌اش را درباره ایران برای رسیدگی به وضعیت رو به وخامت حقوق بشر تشکیل داد. سرسختانه به تشکیل یک هیات حقیقت‌یاب برای مستندسازی موارد نقض حقوق بشر و پیگیری پاسخگو شدن مرتکبان آن رای داد.
مالی در ادامه نوشت: ۲۵ کشور به تشکیل این هیات رای دادند که درباره عزم جامعه بین‌المللی برای جلب توجه به نقض جدی حقوق بشر و دیدن این که هیچ مصونیتی وجود ندارد، هیچ جای تردیدی باقی نمی‌گذارد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه اظهاراتش علیه این گفت: همان طور که نماینده آمریکا در این کمیسیون گفت، «مقامات ایران قادر نخواهند بود بدون این که شناخته شوند، مرتکب این سرکوب خشونت‌بار شوند. جامعه بین‌المللی نظاره‌گر است.
اظهارات مالی در پی این مطرح می‌شود که شب گذشته و در پی تشکیل جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی «وضعیت حقوق بشر» در ایران، قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۲۵ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

تصویب این قطعنامه به معنای موافقت این شورا با ایجاد یک «هیأت حقیقت‌یاب» درباره ادعاها در خصوص «نقض حقوق بشر توسط ایران» در اغتشاشات اخیر است.
آرژانتین، بنین، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، گابن، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، جمهوری کره، سومالی، اوکراین، انگلیس و آمریکا به قطعنامه ضدایرانی رای مثبت دادند.
کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات متحده عربی و ازبسکتان رای ممتنع به این قطعنامه دادند و ارمنستان، چین، کوبا، اریتره، پاکستان و ونزوئلا مخالفت خود با این قطعنامه را ابراز کردند.
محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین درباره صدور این قطعنامه گفت: سازمان ملل تحت سلطه رژیم‌هایی غربی است که در تسلیحات شیمیایی برای استفاده علیه ایران در اختیار صدام قرار دادند.
مرندی در ادامه بیان کرد: رژیم‌هایی که میزبان گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی مانند مجاهدین خلق هستند. رژیم‌هایی که تحریم‌های فشار حداکثری علیه شهروندان ایرانی اعمال می‌کنند. ایران این جنایتکاران را نادیده خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.