مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ۳۵ کشور در دهمین دوره از بازی های آسیایی ناشنوایان ۲۰۲۴ به میزبانی این جزیره حضور دارند.

۳۵ کشور در بازی های آسیایی ناشنوان در کیش حضور دارند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی کشاورز در دومین نشست هم اندیشی برگزاری دهمین بازی های آسیایی ناشنوایان در کیش اظهار کرد: با تدوین برنامه راهبردی و انتخاب مدیر پروژه، موضوعات مطرح شده در جلسات هم اندیشی به صورت جدی مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

وی با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش متولی اجرای این رویداد بزرگ در سطح آسیا است، افزود: لازمه برگزاری شایسته نخستین بازی های آسیایی در این سطح با حضور ۳۵ کشور نیازمند یک انسجام همگانی، تلاش مضاعف، کار شبانه روزی و همکاری فدراسیون های ورزشی است.

کشاورز در رابطه با حضور بیش از ۲ هزار ورزشکار در بازی های آسیایی ناشنوایان، اظهار کرد: با در نظر گرفتن هوادران تیم های شرکت کننده در این رویداد باید جزیره کیش آمادگی لازم از میزبانی بیش از ۱۰ هزار نفر مسافر ورودی را به جزیره داشته باشد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مذاکرات در سطح سیاسی و اجرایی با کشورهایی مثل "ترکیه، امارات، قطر، عمان" انجام می شود تا بتوانیم به نحو شایسته برای نخستین بار میزبان دهمین دوره از بازی های آسیایی ناشنوایان در سطح کشور باشیم.

وی افزود: ظرف سه ماه آینده پرواز "دبی، دوحه و عمان" راه اندازی می شود و پرواز کارگو نیز از استانبول فعالیت خود را آغاز کرده است و با پیگیری های لازم قصد داریم تا سال آینده به ۳۰ شهر جهان پرواز مستقیم از جزیره کیش برقرار کنیم.

کشاورز با بیان این که جزیره کیش دارای ظرفیت های قابل توجهی در حوزه ورزش است، گفت: قصد داریم کیش را به یک جزیره ورزشی تبدیل کنیم برای همین از ابتدای سال تلاش های هدفمند زیادی در این زمینه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: پس از گذشت ۸ ماه و برای نخستین بار جزیره کیش مرکز دو فدراسیون ورزشی "دریایی، ساحلی و بادبانی" شد و با موافقت وزیر ورزش و جوانان دومین آکادمی المپیک در داخل کیش ظرف ۲ سال آینده احداث خواهد شد.

از یک ماه گذشته مقدمات تسریع در تکمیل زیرساخت ها از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش صادر شده و قبل از پایان سال آینده و ابتدای سال ۲۰۲۴ فعالیت های زیرساختی به پایان می رسد.

کیش در بازی های آسیایی ناشنوایان میزبان رشته های ورزشی از جمله "فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال، ورزش های رزمی، شطرنج، کشتی فرنگی و آزاد" خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.