دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: برای جذب حداکثری گردشگران جام جهانی ۲۰۲۲ مسیر ارتباطی و حمل و نقلی هوایی بین جزیره کیش تا دوحه قطر ایجاد می شود.

مسیر هوایی کیش - دوحه قطر ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین، سعید محمد امروز در آیین معرفی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب ۱۰۰ هزار گردشگر در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ برنامه ریزی کرده که دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری برای ایفای سهم حداکثری به دنبال ایجاد شرایط حضورگردشگران و برخی تیم ها در جزایر کیش و قشم است.

وی افزود: هم اکنون با موافقت مسوولان کشور قطر ۴۰۰ پرواز از مبدا جزیره کیش در خط هوایی کیش - دوحه که همزمان با ایام مسابقات راه اندازی می شود برقرار خواهد شد و علاوه بر آن تردد چهار کشتی تفریحی کروز نیز برنامه ریزی شده است.

محمد با بیان اینکه در این راستا افزایش هتل های پنج ستاره کیش از ۱۰ به ۱۵ مورد، احداث ۲ زمین فوتبال و ۲ سالن بدنسازی، بهسازی سه زمین فوتبال از دیگر برنامه های تدوین شده برای جذب گردشگران جام جهانی است اضافه کرد: برای این مهم راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی، گردشگری و سازمان بنادر و دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد پای کار آمده اند.

اتهام زدایی مناطق آزاد مهمترین برنامه پیش رو

وی اظهار داشت: با دید نامناسبی که در مسوولان نظام نسبت به مناطق آزاد شکل گرفته است، روند امور کمی با کندی مواجه است که در حال شفافیت‌سازی و اتهام‌زدایی از چهره‌ مناطق آزاد در الگوهای جهانی هستیم لازم است در این مسیر  مسوولان، بومیان، فعالان اقتصادی و اصحاب رسانه‌ی مناطق آزاد در اعتلای مناطق آزاد یاور ما باشند.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: شرط اصلی پیشرفت، سرمایه‌گذاری بوده که این مساله نیازمند ثبات قوانین، وجود اعمال مشوق های مالیاتی و گمرکی پیش بینی شده در قانون چگونگی مدیریت مناطق آزد است.

وی یادآور شد: احیای مشوق های مالیاتی مناطق آزاد تجاری، جلوگیری از تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد، احساس ماده ۶۵ احکام توسعه برای جلوگیری از مدیریتی دوگانه، افزایش سهم واردات از سه میلیارد به چهار میلیارد دلار در هر سال از برنامه های پیش روی این دبیرخانه است.

ایجاد درآمدهای پایدار مهمترین اولویت سازمان منطقه آزاد کیش است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز اظهار داشت: داشتن نگاه علمی به مسائل، اهل تعامل و مشورت بودن و پرهیز از شعار گرایی، اقدامات هیجانی و نمایشی را از ویژگی های یک مدیر موفق و حضور میدانی مسوولان و مدیران برای مردم امیدآفرین و انگیزه‌بخش است.

مهدی کشاورز بر استفاده از علوم روز برای افزایش بهره وری مدیران و کارکنان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین عوامل در پیشبرد اهداف و ارتقای بهره وری سازمان ها استفاده از علوم روز است و کارکنان اصلی ترین عنصر هر سازمان هستند و هر سازمانی که کارکنان توانمند و بهره ورتری دارد، موفق تر است.

وی با اشاره به اهدمیت تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: ایجاد نظم و ساماندهی شرایط موجود در منطقه، شفاف سازی و کوتاه کردن فرآیندها، چابک استاندارد سازی ساختار، ایجاد تناسب شغل با شاغل و تعیین تکلیف پرونده‌های باز سازمان از جمله برنامه های کوتاه مدت مدنظر است.

کشاورز در خصوص برنامه های میان مدت نیز افزود: تسریع در تکمیل پروژه های فنی و زیرساختی، ایجاد درآمدهای پایدار سازمان، حل مشکلات برق و آب جزیره کیش، توسعه حوزه های گردشگری سلامت ورزشی و علمی، چاره جویی برای کنترل قیمت اجاره و هزینه‌های زندگی و مسکن، همچنین افزایش تراز آموزشی هم از بعد فضا و هم کیفیت، ایجاد بورس بین‌اللمل و تاسیس بانک آفشور از جمله برنامه های بلند مدت مدنظر است.

پیش از کشاورز، محمدرضا نوایی لواسانی از ۲۳ مرداد تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد و پیش آن نیز جعفر آهنگران از اسفند ۱۳۹۹ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ سکان دار مدیریت این سازمان بود.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.