استاندار خراسان رضوی گفت: امسال ممنوعیت و محدودیتی برای ورود زائران نوروزی به استان وجود ندارد از این رو دستگاه های مختلف با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آمادگی لازم برای میزبانی شایسته از زائران نوروزی را داشته باشند.

لزوم آمادگی همه دستگاه ها برای میزبانی از زائران رضوی

به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: اوج‌گیری مرحله ششم ویروس کرونا با کمترین عوارض در خراسان رضوی مدیریت شد و امیدواریم تا در آینده با کاهش عوارض این ویروس، بازگشت به زندگی عادی میسر شود.

او ادامه داد: تمام اقدام‌های پیشگیرانه و کنترلی باید حول محور ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان انجام گیرد و مسوولان مربوطه با دبیرخانه ستاد هماهنگ باشند تا از تعدد نظارت‌ها جلوگیری شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: امسال ممنوعیت و محدودیتی برای ورود زائران به استان خراسان رضوی وجود ندارد اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون باید مد نظر قرار گیرد و  تمام بخش‌ها باید آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی بر ضرورت تشدید اقدامات بهداشتی تاکید و عنوان کرد: کنترل‌ها و نظارت‌ها مخصوصا در اقامتگاه‌ها و مراکز زائر پذیر گسترده‌تر اعمال شود.

استاندار خراسان رضوی همچنین در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مقابله با ویروس کرونا افزود: اقداماتی باید اجرا شود تا ضمن جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، به جامعه  التهاب و اضطراب وارد نکند.

نظری با اشاره به اینکه در هر بخشی اگر عقب ماندگی وجود دارد، باید هرچه سریعتر جبران شود عنوان کرد:  احداث بیمارستان در حاشیه شهر، موجب توزیع عادلانه تر امکانات بهداشتی در این شهر خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در استان گفت: باید در جذب اعتبارات ملی، دستگاه‌های استانی فعال‌تر عمل کرده و عقب ماندگی‌ها را جبران کنند.

استاندار خراسان رضوی به ضرورت ساماندهی حوزه زائر درمانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری اداره کل میراث فرهنگ باید این ظرفیت موجود را در این زمینه را شناسایی و نسبت به ساماندهی این حوزه تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.