در آستانه سال جدید، جمعی از مجاوران حرم مطهر رضوی که مسئولیت خدمت به زائران را بر عهده دارند، در حرم مطهر امام هشتم(ع) حضور یافتند و با ایشان عهد بستند که خادمانی شایسته برای میزبانی از میهمانان نوروزی حضرت باشند.

اذن مجاوران از حضرت رضا(ع) برای خدمت به زائران/ عهد و پیمان برای عمل به شعار «همه خادم‌الرضاییم»

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز گردهمایی اصناف و بازاریان اطراف حرم مطهر و دستگاه‌های خدمتگذار، در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد و این گروه از مجاوران که مسئولیت میزبانی از زائران را بر عهده دارند، با سر لوحه قرار دادن شعار «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، عهد جاودانه»، با امام هشتم(ع) عهدی دوباره بستند تا میزبانانی شایسته برای زائران ایشان باشند.

رقم زدن سالی نمونه در ارائه خدمت به زائران
در این گردهمایی، رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: امسال پس از دو سال و نیم شرایط سخت کرونایی و محدودیت‌های ناشی از آن برای سفر، شاهد حضور گسترده‌تر زائران خواهیم بود و به همین دلیل مسئولیت خدمت‌رسانی به آن‌ها نیز سنگین‌تر شده است.
عبدالحمید طالبی افزود: میزبانی و مهمانداری، یکی از ویژگی‌های مهم در سیره پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بوده و در فرمایشات آنها به کرات به اهمیت این کار و ثمرات و برکات آن اشاره شده است، مصداقش برای ما که در مشهدمقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم هستیم اینکه، ایشان فرموده اند «مهمان با آمدنش رزق و روزی و در زمان رفتنش، آمرزش و غفران برای میزبان به ارمغان می آورد».
طالبی ادامه داد: شهر مشهد از قدیم الایام تا امروز به مهمان نوازی شهره بوده است و امیدواریم امسال توفیق به نمایش گذاشتن میزبانی کریمانه را داشته باشیم.
وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران خدمت گزاری در سطح استان، گفت: امسال پس از دو سال و نیم محرومیت و فراق، خیل زائران و ارادتمندان با ذوق و عطش بسیار به سمت مشهدالرضا(ع) راهی می‌شوند و به همین دلیل باید به بهترین وجه خدمت گزار آن‌ها بود و تردید نداشت که اجر این کار را خود امام رضا(ع) به خادمان زائرانشان خواهند داد.


سالی الگو برای تحقق شعار «همه خادم‌الرضاییم»
رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس ادامه داد: باور داریم که همه شهر مشهد حرم امام است و همه مجاوران مسئولیت میزبانی شایسته از زائران ایشان را بر عهده دارند، به همین دلیل هر فرد با هر لباس و هر عنوان در شهر مشهد که به زائران رضوی خدمت کند خادم اما رضا(ع) است و البته گستره این خدمت نه فقط در شهر مشهد، بلکه در کل کشور و جهان است و هر دلداده‌ای می‌تواند خادم‌الرضا(ع) باشد.
وی افزود: امسال همه توان خادمان و خدمت گزاران فعال در بخش‌ها و نهادهای مختلف استان با سرلوحه قرار دادن شعار «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه، عهد جاودانه»، ضمن تجدید عهد و پیمان با ولایت و امامت، باید سالی نمونه و الگو را در ارائه خدمت به زائران امام رئوف ثبت کنیم.


باید قدر و عظت خدمت به زائران را درک کرد
حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی هم در این گردهمایی خطاب به حاضران گفت: همه شما عزیزان،  از استانداری گرفته تا همه ارکان خدمت گزار در مشهدالرضا(ع) باید در هر نقش و کسوتی، قدر و عظمت خدمات خود به زائران را در یاید.
وی جلب عنایت پروردگار را متکی به خدمت خلق دانست و افزود: طبق روایات، گشودن حتی یک گره از مشکلات مردم، اجر ۹ هزار سال عبادت را دارد و با این حساب، مطمئنا محاسبه اجر و پاداش عزیزانی که در شهر مشهد مقدس و آن هم در ماه شعبان، به زائر امام خدمت می‌کنند قابل محاسبه نخواهد بود.
خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: طبق فرموده پیامبر اکرم(ص)، «بزرگ هر قومی، کسی است که به مردم قومش خدمت می کند»، بنابراین طبق آموزه‌های دین اسلام، از پاکبان گرفته تا مسئولان ما، آن کسی آقایی و سروری دارد که برای گشودن گره از مشکلات مردم تلاش کند و قطعا خدمت خالصانه به مهمانان اهل بیت(ع) نیز چنین جایگاه و منزلتی خواهد داشت.
در این گردهمایی «نشان خدمت» به خادمان و خدمت‌گزاران زائران در گروه‌های مختلف شغلی و دستگاه‌های خدمت‌رسانی اهدا و به صورت نمادین، بر سینه تعدادی از آن‌ها نصب شد. در پایان نیز حاضران در این گردهمایی، با قرائت میثاق نامه خدمت به زائران، عهد و پیمان خود با امام هشتم(ع) برای انجام مسئولیت میزبانی شایسته از زائران ایشان را تجدید کردند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.