مرکز آشتی روسیه در سوریه از ادامه حملات جبهه تروریستی النصره به منطقه کاهش تنش در شمال این کشور خبر داد.

افزایش حملات جبهه تروریستی النصره به منطقه کاهش تنش سوریه

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اولیگ ایگوروف معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که عناصر مسلح جبهه تروریستی النصره طی روز گذشته سه بار منطقه کاهش تنش در شمال سوریه را گلوله باران کردند.

وی گفت که جبهه النصره یک حمله در استان حلب و دو حمله در استان ادلب انجام داد.

ایگوروف افزود که گلوله باران پایگاه های ارتش سوریه در استان ادلب توسط عناصر مسلح تروریست النصره منجر به جان باختن یک نظامی سوری شد.

بر اساس این گزارش، جبهه تروریستی النصره از چندی پیش بر تعداد حملات خود به منطقه کاهش تنش در شمال سوریه افزوده است که با پاسخ ارتش سوریه با همکاری نیروی هوایی روسیه روبرو شده است.

مرکز آشتی روسیه در سوریه یکشنبه گذشته فاش کرده بود که عناصر گروه تروریستی النصره اردوگاه پناهندگان در استان ادلب در شمال سوریه را تبدیل به انبار مهمات و سلاح خود کرده و به سازمان های بین المللی اجازه ورود به آنجا را نمی دهند.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی چون لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.