مدیرکل زندان های خراسان رضوی گفت: طبق پژوهش به عمل آمده هزینه نگهداری یک زندانی در یکسال برابر با پوشش تحصیلی ١٠ دانش آموز در استان خراسان رضوی است.

هزینه نگهداری یک زندانی در یکسال برابر با تحصیل ١٠ فرزند است

به گزارش قدس خراسان آنلاین، سعید سرباز جانفدا در آیین انعقاد قرارداد تفاهم‌نامه همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش و اداره کل زندان‌های استان اظهار کرد: بی شک امروز جامعه ما هزینه‌های سنگینی از بابت وقوع جرم و بزه پرداخت می‌کند و همه آحاد جامعه در پرداخت این هزینه‌ها سهیم هستند.

مدیرکل زندان های خراسان رضوی افزود: در سال‌های گذشته پژوهشی در رابطه با موضوع تحصیل و زندانیان مطالعه کردم؛ در این پژوهش آمده بود که هزینه نگهداری یک زندانی در طول یکسال برابر با پوشش تحصیلی ١٠ فرزند است، بنابراین رسیدگی به این موضوع مهم است.

وی گفت: آمار موجودی و ورودی زندانیان را لحظه به لحظه اندازه می‌گیریم و خصلت‌های آن‌ها را استخراج و به صورت دیتا نتیجه‌گیری می‌کنیم.

سرباز جانفدا افزود: نتیجه این آمار نشان داد که در ورودی و موجودی تعداد معنادار و قابل توجهی از زندانی‌ها دارای یک یا چند سابقه قبلی هستند.

مدیرکل زندان های خراسان رضوی گفت: این درحالی است که ما به عنوان متولیان اصلاح تربیت در مجموعه زندان‌های کشور و استان اقدامات گسترده‌ای را در خصوص این فرزندان انجام دادیم که منجر به اصلاح تربیت آن‌ها شد.

وی افزود: این اقدامات شامل انواع آموزش‌های فرهنگی، هنری، کلاسی، رفاه آموزی و گماردن آن‌ها به اشتغال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.