مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری در گفت‌وگو با قدس آنلاین: در مسابقات فوتبال در جام جهانی عده ای هموطن نما تلاش زیادی کردند تا روحیه فرزندانمان را با شعارهای زننده و الفاظ رکیک تحریک کنند و در این زمینه حرکت نمودند و تلاش کردند اما یوزهای ایرانی با توکل به خدا و برخورداری از دعای خیر مردم امیدوارانه گام برداشتند.

یوزهای ایرانی، پیروز میدان جام جهانی/ شادی و نشاط با تأمین ویتامین روحی

به گزارش قدس آنلاین، مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: واکنش روحی و رفتاری انسان در شرایط مختلف متفاوت می باشد، هنگام غم و اندوه گریه میکند و چهره غمگین به خود می‌گیرد و هنگام شادی و نشاط می خندد و با نشاط حرکت می کند. از این فرایندها میتوانیم به شرایط روحی فرد یا افراد پی ببریم.

وی ادامه داد: در مسابقات ورزشی که موضوع ملیت و بردن به نام ملت می باشد قطعاً افراد با پیروزی های اعضای تیم خود شادمان می شوند و با نشاط بیشتری حرکت می‌کنند. در بین ورزش ها هیچ کدام به اندازه فوتبال در ایجاد شادی و نشاط در جامعه و تولید، تحرک وجود ندارد چرا که یکی از قدیمی ترین و به شکل تیمی بوده اما موضوع فقط برد و باخت نیست.

ابهری وحدت را یکی از امتیازات مسابقات دانست و افزود: در مسابقات فوتبال در جام جهانی عده ای هموطن نما تلاش زیادی کردند تا روحیه فرزندانمان را با شعارهای زننده و الفاظ رکیک تحریک کنند و در این زمینه حرکت نمودند و تلاش کردند اما یوزهای ایرانی با توکل به خدا و برخورداری از دعای خیر مردم امیدوارانه گام برداشتند. وحدت ایجاد شده در جامعه بین طیف های مختلف یکی از امتیازات این مسابقات می باشد.

سرباز، مامور، زن و مرد در کنار یکدیگر به شادی پرداختند، نشاط و شادی در شرایط حاضر برای جامعه ما ضرورت داشته و به عنوان ویتامین روحی ما پیش می رود بنابراین مسابقه فوتبال آمریکا نیز در کنار ابعاد ورزشی موضوع تیم نیست، به ما و ملت است.

یوزهای ایرانی، پیروز میدان جام جهانی/ شادی و نشاط با تأمین ویتامین روحی

این جامعه شناس تلاش سواستفاده گران را بی نتیجه خواهد و ادامه داد: فرزندانمان باید سعی کنند قدرت و عظمت ایران و ایرانی را به آنها نشان دهند افرادی که به سوء استفاده از اسم ایران و ایرانی قصد تخریب روحیه و اراده فرزندان کشور را دارند باید بدانند تلاش آنان بیهوده بوده و خالی از پیروزی است.

مجید ابهری با بیان اینکه ایران در هر صورت برنده این مسابقات خواهد بود و گفت: امیدوارانه باید به آینده نگاه کرد و ایرانی در سخت ترین شرایط اراده خود را به جهانیان اثبات نموده و این بار نیز همین روش را دنبال خواهد کرد ایرانی باید افرادی را که قصد اهانت به تیم ملی ایران که تابلو و نماینده یک ملت است، مورد بی‌توجهی قرار داده و به تشویق‌های خود مشغول شوند ایران چه ببازد و چه ببرد، برنده خواهد بود چرا که رسیدن مسابقات جام جهانی خود مرحله‌ای است که نصیب هر کشوری نمی شود، اما قطعاً در این مسابقه ما برنده خواهیم بود همان‌گونه که در مقابل با ولز، که قدمت دیرینه در فوتبال داشته و گران قیمت ترین ورزشکاران را در تیم خود جای داده، اراده و امید را به نمایش گذاشتیم.

خبرنگار: حدیث محمدگلی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.