نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان تعاونی روستایی گفت: این مجموعه اعلام کرده بود که زعفران را به قیمت ۴۱ میلیون می‌خرد اما بعد از اینکه مردم زعفران را تحویل دادند، و پس از آنکه جواب آزمایشات این زعفران‌ها آمد، شرایط خاصی از سوی تعاونی روستایی اعلام شد که بر اساس آن تنها ۳ هزارم درصد از زعفران‌های تحویلی شرایط خرید اعلامی و پرداخت ۴۱ میلیون تومان را داشت.

انتقاد یک نماینده مجلس از خلف وعده تعاونی روستایی به زعفران‌کاران

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدجواد نیک بین در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: تخلف‌های متعدد وزارت جهاد کشاورزی و تبعیض‌های ناروایی در حوزه کشاورزی این وزارتخانه به ویژه تعاونی روستایی در حال انجام است.

نماینده کاشمر، کوهسرخ، خلیل اباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی افزود: این مجموعه اعلام کرده بود که زعفران را به قیمت ۴۱ میلیون می‌خرد اما بعد از اینکه مردم زعفران را تحویل دادند و پس از آنکه جواب آزمایشات این زعفران‌ها آمد، شرایط خاصی از سوی تعاونی روستایی اعلام شد که بر اساس آن تنها ۳ هزارم درصد از زعفران‌های تحویلی شرایط خرید اعلامی و پرداخت ۴۱ میلیون تومان را داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بلایی که امروز بر سر زعفران‌کاران کشور آمده این است که هم از قیمت خرید خود بازماندند و هم از قیمت واقعی که وجود داشت؛ تعاونی روستایی می‌گوید که برخی از زعفران‌کاران زعفران سال قبل خود را تحوبل داده‌اند؛ اگر اینگونه است آن مأموری که زعفران سال قبل را تحویل گرفته باید مواخذه شود نه اینکه همه زعفران‌کاران و کشاورزان کل کشور بدبخت شوند.

نیک بین گفت: همین اتفاق درباره کشمش، پسته و انار هم رخ داده است و متاسفانه تعاونی روستایی اولا به قیمتی که اعلام می‌کند، محصولات را خریداری نمی‌کند، ثانیاً پول پرداخت نمی‌کند و ثالثا در موعد مقرر خلاف وعده، قرار و بیع عمل می‌کند. اگر سازمان تعاونی روستایی حرفی نزند، کسی نمی‌گوید لال هستی؛ خب حرف نزنند و بازار را به هم نریزند.

وی با بیان اینکه از وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهم که اینقدر نسبت به موضوع کشاورزان بی تدبیری نکنند که کشاورزان اینقدر متضرر شوند، ادامه داد: الان در حوزه زعفران همه زعفران‌کاران کشور ناراضی هستند و قیمت خریدی که اعلام کردند، هزینه اولیه کاشت و داشت را شامل نمی‌شود. اگر ۴۱ میلیون تومان قیمت خرید زعفران اعلام شده است باید بر همین اساس عمل کنند؛ فردی که قرار گذاشته و الان عمل نمی‌کند، باید مواخذه و محاکمه شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.