براساس یک مطالعه، میزان مرگ و میر ناشی از استفاده از سلاح گرم در ایالات متحده از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۱ به میزان ۴۵.۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش تعداد قربانیان خشونت مسلحانه در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، محققان در مقاله‌ای که توسط مجله پزشکی شبکه JAMA Open منتشر شد، نوشتند: نرخ مرگ و میر ناشی از استفاده از سلاح گرم در ایالات متحده به بالاترین میزان خود در ۲۸ سال گذشته رسیده است.

در این مطالعه آمده است: قتل با سلاح گرم در میان مردان سیاهپوست غیراسپانیایی تبار و میزان خودکشی با سلاح گرم در میان مردان غیراسپانیایی تبار سفیدپوست ۷۰ ساله و بالاتر، بالاترین میزان گزارش شده است.

این مطالعه مقطعی تلفات ناشی از استفاده از سلاح گرم در ایالات متحده را از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۱ با استفاده از داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مستقر در آتلانتا تجزیه و تحلیل کرده است.

محققان بیش از ۱.۱ میلیون مرگ ناشی از استفاده از سلاح گرم را در ۳۲ سال گذشته مورد مطالعه قرار دادند که شامل ۹۲۵ هزار ۹۸۴ مورد مرد (۸۵.۸ درصد)، ۱۵۷ هزار و ۱۶۵ مورد زن (۱۴.۲ درصد)، ۲۸۶ هزار و ۷۵ مورد غیراسپانیایی تبار سیاهپوست (۲۵.۸ درصد)، ۱۱۵ هزار و ۶۱۶ مورد اسپانیایی تبار و ۶۷۲ هزار و ۱۳۲ مورد غیراسپانیایی تبار سفیدپوست می‌شود.

این تحقیق همچنین تفاوت‌های قابل توجهی را در میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه بین مردان و زنان و بر اساس گروه‌های نژادی و قومی نشان می‌دهد که این اختلافات در سال‌های اخیر عمیق‌تر شده است.

محققان همچنین از مقام‌های بهداشت عمومی آمریکا خواسته‌اند تا روندهای جمعیتی و جغرافیایی و همچنین تفاوت‌ها را با هدف کاهش خشونت با استفاده از سلاح گرم در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.