وزارت تجارت هند امروز پنجشنبه اعلام کرد عراق، ایران، عربستان، امارات و یمن دو سوم برنج باسماتی تولید این کشور را خریداری کرده‌اند.

عراق، ایران، عربستان، امارات و یمن خریداران دوسوم برنج باسماتی هند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت تجارت هند در آماری اعلام کرد: صادرات برنج در نیمه اول سال جاری ۲۰۲۲ میلادی ۱۱ درصد رشد کرده و به ۲.۱۶ میلیون تُن رسیده است

«فیجای سیتیا»، رئیس سابق اتحادیه صادرکنندگان برنج هندی گفت: پس از جنگ روسیه و اوکراین، مشتریان نسبت به قطع ناگهانی صادرات برنج نگران هستند و هر کشوری در تلاش برای خرید و پر کردن انبارهای ذخایر خود است.

سیتیا افزود: برآورد می شود هند در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بیش از ۴.۵ میلیون تُن برنج صادر کند که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۵ درصد رشد خواهد داشت.

وی اظهار کرد: کاهش قابل توجه عوارض بارگیری، مشتریان را به خرید بیشتر برنج تشویق کرده است.

هند بزرگترین صادرکننده برنج در جهان است و برنج باسماتی با کیفیت را به خاورمیانه و برنج غیر باسماتی را به کشورهای آفریقایی و آسیایی صادر می کند.

در همین رابطه، «انیل میتال»، یکی از بزرگترین صادرکنندگان برنج هند گفت: ایران به شکل سنتی بزرگترین خریدار برنج باسماتی هند است و طی ماه‌های گذشته خریدهای خوبی از ما کرده است؛ اما کشورهایی چون عراق و عربستان هم اخیرا به جرگه خریداران بزرگ برنج باسماتی پیوسته اند به طوری که ایران، عربستان، عراق، امارات و یمن نزدیک به دو سوم برنج باسماتی هند را به خود اختصاص داده اند.

میتال گفت: قیمت برنج طی ماه‌های گذشته افزایش یافته است؛ اما تقاضا همچنان پابرجاست و عراق و عربستان طی ماه گذشته ۱۵۰ هزار تُن برنج هندی خریداری کرده‌اند.

منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.