هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، پس از حضور در کربلا به استان‌های یزد و فارس سفر کرد و اکنون برای برگزاری بخش صحنه‌ای به جوار حرم اما رضا علیه‌سلام می‌رود.

جشنواره تئاتر مقاومت از کربلا به مشهد رسید / از کربلا تا حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، بخش صحنه‌ایِ هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از ۱۲ تا ۱۵ آذر با حضور ۱۴ گروه تئاتری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

محراب محمدزاده دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، ضمن اعلام این خبر گفت: این دوره از جشنواره پس از گذر از کربلای معلا، نجف‌اشرف، مسیرپیاده‌روی اربعین، استان یزد و استان فارس، اکنون به مشهد مقدس و جوار حرم حضرت امام رضا علیه‌سلام رسیده است.

وی ادامه داد: هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با شعار «در گستره ایران و کشورهای اسلامی» طرح‌ریزی و در حال اجراست. ما تلاش کردیم بیش از هر زمان دیگر به عدالت فرهنگی بیاندیشیم و جریان تئاتر مقاومت را با همراهی بیش از پانصد هنرمند تئاتر کشور در استان‌های مختلفِ کشور و دیگر کشورها رونق دهیم.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت درباره سه بخش دیگر این جشنواره که در هفته‌های آینده برگزار می‌شود، گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاریِ بخشِ دومِ بین‌الملل و اجرای آثارِ تئاتر مقاومت در دو کشور دیگر به صورت کامل انجام شده است. در صورت فراهم بودنِ شرایط، این اجراها تا پایانِ آذر در دو کشور دیگر روی صحنه می‌روند.

وی ادامه داد: بخشی دیگری که به صورت مجزا برگزار خواهد شد؛ بخشِ مربوط به نمایش‌نامه نویسی است. این بخش اختتامیه‌ی مجزایی دارد که در آنجا برگزیدگان را معرفی می‌کنیم. اگر شرایط مالی به ما اجازه بدهد، در کنارِ معرفیِ برگزیدگانِ این بخش، ورکشاپ چند روزه نمایش‌نویسی را با حضور بزرگان این عرصه برگزار خواهیم کرد.

محمدزاده گفت: ما در این دوره از جشنواره تئاتر مقاومت بخش «تله تئاتر» را هم داریم. آثار پذیرفته شده در این بخش در مرحله پیش تولید قرار دارند. تلاش دبیرخانه جشنواره تئاتر مقاومت این است که در اواسط دی‌ماه و هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی این آثار از رسانه ملی برای مردم پخش شوند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت به دبیریِ سیدوحید فخرموسوی، از تابستان امسال کار خود را با برگزاریِ بخش نخستِ بین‌الملل در کشور عراق و هم‌زمان با راه‌پیمایی اربعین آغاز کرد. در ادامه بخش اجراهای خیابانی در یزد و پس از آن بخش اجراهای رادیو تئاتر در شیراز برگزار شد.

اکنون هم نوبت به اجرای بخش صحنه‌ای با حضور ۱۴ گروه و ۲۰۰ هنرمند تئاتر در مشهد مقدس رسیده است. اجراهای این بخش از ۱۲ تا ۱۵ آذر در مشهد مقدس روی صحنه می‌روند.

جشنواره تئاتر مقاومت از کربلا به مشهد رسید / از کربلا تا حرم رضوی
منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.