رئیس سازمان بهزیستی کشور از امضای تفاهم نامه این سازمان با آموزش و پرورش استثنایی کشور در راستای توسعه فعالیت‌های آموزشی، توانبخشی، تربیتی و حمایتی موردنیاز گروه‌های دارای معلولیت خبر داد.

تعلیم و تربیت مهمترین زیرساخت توانمندسازی دانش‌آموزان معلولان

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد قادری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نقش آموزش و پرورش استثنایی برای حدود یکصد هزار دانش آموز که مسیر رشد و تعالی را در این مدارس طی می‌کنند گفت: امید است بتوانیم با همدلی و هم افزایی میان دو مجموعه بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی مسیر روشنی را برای خانواده‌های آنها و برای اثربخشی خدمات آموزش و پرورش استثنایی برای این دسته از افراد داشته باشیم.

وی افزود: امروز می‌خواهیم در مسیر گفتمانی و ایجاد رابطه حرفه‌ای میان دو دستگاه که با فرصت کم قرار است بالاترین خدمت را داشته باشند و همچنین خدمات موثر، مستمر و به هنگام در اختیار افراد دارای معلولیت و خانواده های آنها قرار گیرد، گام برداریم.

در ادامه این مراسم طریفی حسینی، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه توفیق خدمت به قشری از جامعه را داریم که نیازمند توجهات خاص هستند، گفت: امید است بتوان خدمت بی منتی را برای افراد فراهم کرد.

وی با اشاره به این تفاهم نامه و روز جهانی افراد دارای معلولیت، با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور یکی از کلیدی ترین دستگاه‌های کشور در زمینه رفاه و توسعه عدالت اجتماعی در کشور است، اظهار کرد: قریب به ۷ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و معلولان نیز بخش مهم این گروه هدف هستند.

طریفی حسینی افزود: اگر بخواهیم حضور فعال اجتماعی معلولان و توانمندسازی آنها را داشته باشیم و حیات فعال و پویایی برای آن فراهم کنیم، لازمه آن این است الزامات و ضروریات این کار از قبل فراهم شود. تعلیم و تربیت مهمترین زیرساخت و الزامی است که باید برای آنها فراهم کنیم.

طریفی حسینی با اشاره به اینکه توانمندسازی و تبدیل شدن این افراد به عضو فعال و موثر جامعه از رهگذر آموزش و پرورش می‌گذرد، گفت: لذا ما در آموزش و پرورش برای این افراد سرمایه گذاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین ساحت عدالت اجتماعی، عدالت تربیتی است، تاکید کرد: امسال در کنار شعار جهانی روز معلولان در آموزش و پرورش نیز شعاری تحت عنوان توسعه عدالت تربیتی و توجه به تفاوتهای فردی انتخاب کردیم. ما از منظر تعلیم و تربیت به مقوله معلولیت نگاه می‌کنیم.

وی معتقد است که تعلیم و تربیت برای افراد دارای معلولیت فرصتی فراهم می‌کند که بتوانند به صورت همه جانبه ظرفیتها و استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند و تبدیل به یک عنصر فعال در جامعه شوند و از این طریق در رشد و توسعه کشور نقش آفرین باشند. با این نگاه سازمان آموزش و پرورش استثنایی طی این سه دهه توانسته خدمات قابل توجهی به دانش آموزان استثنایی در همکاری با دستگاه‌های مختلف ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.