کمیته جهانی المپیک ضمن ابراز نگرانی از محدودیت بانوان ورزشکار افغانستانی اعلام کرد اشتراک افغانستان در مسابقات المپیک مشروط به دسترسی زنان به ورزش است.

افغانستان به المپیک می‌رود؛ به شرط دسترسی زنان به ورزش!

به گزارش قدس آنلاین، کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده است که حضور افغانستان در بازی‌های‌ ورزشی بین‌المللی از جمله المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مشروط به دسترسی زنان و دختران به ورزش در این کشور است.

این کمیته گفته است که گزارش کاملی درباره‌ وضعیت ورزش افغانستان پس از حاکمیت طالبان را دریافت کرده است.

بورد اجرایی کمیته جهانی المپیک ضمن ابراز نگرانی، محدودیت‌های اعمال شده توسط طالبان بر ورزش زنان و دختران جوان در افغانستان را محکوم کرده است.

این بورد افزود که علی‌رغم تعهدات مکرر کمیته ملی المپیک افغانستان و مقامات ورزشی این کشور برای اطمینان از انطباق کامل با منشور المپیک و اصل اساسی عدم تبعیض، از این کمیته خواسته است که محدودیت بر ورزش زنان و دختران را لغو و دسترسی ایمن شان به ورزش را تضمین کند.

بورد اجرایی این کمیته گفت هرگونه حمایت از کمیته ملی المپیک افغانستان و عضویتش مشروط به دسترسی ایمن و فراگیر زنان و دختران به ورزش است.

بورد اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک تأکید کرده که در ریاست و مدیریت نهادهای ورزشی افغانستان باید به زنان سهم داده شوند.

به‌تازگی دیدبان حقوق بشر از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) خواسته بود که عضویت کمیته المپیک افغانستان به‌دلیل این‌که طالبان ورزش زنان و دختران را منع کرده است، تعلیق کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.