رئیس اداره فرهنگ و ترافیک خراسان رضوی از وقوع ۱۷ هزار و ۷۸۶ فقره تصادف با ۲۷۴ فوتی و ١٩ هزار و ۵۹۱ نفر  مجروح طی هشت ماه اول سال ١۴٠١ در استان خبر داد و گفت: نیمی از جان باختگان حوادث رانندگی در خراسان رضوی عابران پیاده هستند.

عابران پیاده؛ نیمی از جان باختگان حوادث رانندگی در خراسان رضوی/ افزایش ۲۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در مشهد 

سرهنگ علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان آنلاین، اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال ٢۶۵ تصادف منجر به فوت در استان خراسان رضوی رخ داد که در نتیجه آن ٢٧۴ نفر فوت کردند.


رئیس اداره فرهنگ و ترافیک خراسان رضوی افزود: وقوع تصادف ۶ درصد و تعداد کشته شدگان نسبت به سال قبل در همین بازه زمانی ۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تصادفات جرحی در خراسان رضوی نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است، افزود: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، ١٧ هزار و ۵۲۵ مورد تصادف جرحی در خراسان رضوی داشته‌ایم که در نتیجه آن ١٩ هزار و ۵۹۱ نفر مجروح شده‌اند.

رحیمی عنوان کرد: عدم توجه به جلو با ٣٣ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ٢٨ درصد و تغییر ناگهانی مسیر با ٨ درصد بیشترین علت وقوع تصادفات یک سال اخیر بوده‌اند و پرتصادف ترین ساعات شبانه روز از ساعت ١٢ تا ١۶ و ساعت ١٨ تا ٢٠عصر بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ترافیک خراسان رضوی درباره آمار وقوع تصادف در طی ۶ ماه اول سال ١۴٠١ در شهر مشهد گفت: در طی این مدت ١٣۶ فقره تصادف فوتی اتفاق افتاد که در این تصادفات ١۴٢ نفر جان باختند که در این تصادفات در وقوع ٢١ درصد و در تعداد جان باخته ١٨ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی ادامه داد: طی ۶ ماه اول امسال در شهر مشهد ٧ هزار و ۷۱۶ فقره وقوع تصادف جرحی داشته‌ایم که در نتیجه آن، ٨ هزار و ۳۷۲ نفر در این تصادفات مجروح شده اند.

براساس آمار ارائه شده در وقوع تصادف جرحی شهر مشهد، ۲۱ درصد و در تعداد مجروحان ٩ درصد رشد داشته‌ایم.

رحیمی با بیان اینکه حدود نیمی از جان باختگان در تصادفات رانندگی شهر مشهد عابرین پیاده هستند، متذکر شد: معابر بزرگراهی شهر مشهد از نظر تعداد جان باختگان خطرناک ترین معابر شهر مشهد است و بیش از نیمی از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو اتفاق افتاده است.

گفتگو: طاهره فجر داودلی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.