۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 833138

 رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: آجیل و خشکبار به دلیل اینکه محصول کشاورزی است و تنوع محصول از لحاظ کیفی در آن زیاد است نمی‌توان نرخ مصوبی برای آن مشخص کرد.

آجیل شب یلدا نرخ مصوب ندارد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، علیرضا ارزانی ممقانی در خصوص بازار آجیل در آستانه شب یلدا و تمهیدات در نظر گرفته شده اظهار کرد: شب یلدا با توجه به اینکه آیین باستانی ایرانیان است. مردم معمولا خرید خود را در هرشرایط و گرانی با توجه به وضع مالی که دارند خریداری می‌کنند. کاهش ارز پول ملی و ثابت بودن حقوق و درآمدها دست به دست هم داده که تقاضا را تحت تاثیر بگذارد و خرید را به صرفه‌تر انتخاب کنند و به عبارتی آجیل اقتصادی را برای خرید انتخاب کنند.


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: کمبودی در عرضه اقلام آجیل و خشکبار نداریم و نسبت به سال گذشته افزایش قیمتی را لحاظ نکردیم، اما کاهش ارزش پول است که مردم را اذیت می‌کند و بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که مردم خرید خود را برای شب یلدا داشته باشند تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوسال گذشته شیوع کرونا را داشتیم و دورهمی کمتر شده بود بازار آجیل و خشکبار بازار پر رونقی نبود. اما امسال با توجه به فروکش کردن این بیماری امسال نسبت به سال‌های گذشته رونق به این بازار تا حدودی برگردد.


ارزانی ممقانی در ادامه یادآورشد: آجیل و خشکبار به دلیل اینکه محصول کشاورزی است و تنوع محصول از لحاظ کیفیت در آن زیاد است نمی‌توان نرخ مصوبی برایش مشخص کرد.

به گفته رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد تنوع کیفی در محصولات آجیل زیاد است بر همین اساس تنوع قیمتی محصول هم زیاد است بر همین اساس نمی‌توان نرخ مصوب را تعیین کرد و این کار شدنی نیست، چون کالای کارخانه‌ای و تولیدی نیست.


به گفته وی مردم برای شب یلدا معمولا آجیل شیرین و برای عید نوروز معمولا آجیل شور خریداری می‌کنند. آجیل شیرین از کیلویی ۱۶۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا نرخ ۵۵۰ هزار تومان تنوع قیمتی دارد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.