امام جمعه مشهد گفت: زن‌هایی که کشف حجاب می‌کنند یک شبکه آمریکایی هستند که به صورت مزدوران آمریکایی در معابر و مراکز دیده می‌شوند، نظام باید با این افرادی که عمدا کشف حجاب می‌کنند برخورد کند و نباید ساکت باشد.

آیت الله علم الهدی: نظام نباید در برابر کسانی که کشف حجاب می‌کند ساکت باشد/ روز دانشجو، روز ولادت شعار "مرگ بر آمریکا" در ایران است


به گزارش قدس خراسان آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به روایتی از پیامبر اظهار کرد: پیامبر اکرم در سخنان خود با حضرت علی فرمودند "اینجا جای ذولفقار نیست، آن لبه شمشیر تو قبل از آنکه بخواهد حق را بگیرد ریشه دین را نابود خواهد کرد. این جا، جای شمشیر و ذولفقار نیست" حضرت علی (ع) فرمود"یا رسول الله چه کنیم ؟" ایشان پاسخ دادند "قهرمان میدان فاطمه(ع) است، زهرا باید برود در میدان بایستد، اینجا فقط سیاست و مدیریت و مجاهده و شهادت ایشان جلوی انحراف را می‌گیرد، که این انحراف رهبری به انحراف نماز و براندازی نماز نکشد."

امام جمعه مشهد افزود : عمق مبارزات صدیقه اطهر(ع) بر ما روشن نیست زیرا که مجاهدت‌های ایشان انواع و اقسام و ابعاد داشته، در صورتی که ما فقط از رفتن ایشان به مسجد و ضرباتی که در خانه بر حضرت زهرا(ع) متحمل شد آگاه هستیم و تا به عمق شخصیت مبارزاتی و مجاهداتی ایشان وارد نشویم نمی‌توانیم بفهمیم که حضرت زهرا(ع) چه کسی بود و چه کرد.


آیت الله علم الهی افزود: منطق ولایی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) با فعالیت جریانی سم پاش علیه قدرت حاکمیت اسلامی به نقطه‌ای رسید که فقط تعدادی انگشت شمار با علی باقی ماندند.


وی بیان کرد: اگر حضرت زهرا(ع) در برابر انحراف رهبری مقاومت و ایستادگی نمی‌کرد امروز در دنیا از نماز هم اثری نبود، چه برسد بقیه احکام اسلام.


آیت الله علم الهدی افزود: حضرت زهرا(ع) در اولین نقطه مبارزه ایستاد و در برابر انحرافات مقاومت کرد و ما هم اگر در این ابتدا ایستادگی نکنیم انحراف ادامه پیدا می‌کند و در جامعه رسوب خواهد کرد.


خطیب جمعه مشهد عنوان کرد: همیشه قدرت یاب‌ها در مقام ایجاد انحراف در مسیر یک انقلاب یا در مسیر دین، تا آنجا که بتوانند اهداف را مصادره می‌کنند اما بعد از اینکه که موفق به مصادره نشوند آن را از مسیر منحرف می‌کنند. با توجه به این مسئله در انقلاب مقدس اسلامی ما هم این اشکال بوده و هست که یک عده دنبال مصادره کردن این انقلاب هستند.


روز دانشجو، روز ولادت شعار "مرگ بر آمریکا" در ایران است


وی با اشاره به مناسبت روز دانشجو و شهادت سه نفر از دانشجویان گفت: ۱۶ آذر روز جنبش دانشجویی در این کشور و روز ولادت شعار مرگ بر آمریکا در مملکت است. شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا سه دانشجوی دانشکده فنی هستند که در راه مقاومت جان دادند و مسئله مرگ بر آمریکا متولد شد، امام بزرگوار ما این شعار را جهادی کردند؛ آنچه در انقلاب ما پیش آمد مسئله جهانی سازی شعار مرگ بر آمریکا بود و امروز روی کره زمین نقطه ای را پیدا نمی‌کنید که در آنجا نگویند مرگ بر آمریکا.


آیت الله علم الهدی اظهار کرد: این فتنه اخیر به اقرار خود وزیر خارجه و دولتمردان آمریکا یک فتنه صد در صد آمریکایی بوده به همین خاطر یکی از بازماندگان فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ که فکر می‌کرد می‌تواند برای منافع خود بهره برداری کند در ۱۶ آذر که روز مرگ بر آمریکا بوده به پیاده نظام آمریکایی که به عنوان دانشجونما خواسته‌اند مبارزه با آمریکا را از بین ببرند تبریک می‌گوید! به این شکل می‌خواهند یک حرکت استکبارستیز را به این شکل مصادره کنند، اگر جلوی این انحراف گرفته نشود، رسوب می‌کند.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:حرکتی که به طور خودجوش و مردمی با تحول اجتماعی در صحنه انقلاب ما ظاهر شد مسئله حجاب زن‌های انقلابی و متدین بود، با اینکه در قبل از انقلاب مسئله عریانی، بی بندوباری و فساد در زن‌ها در حکومت ستم‌شاهی بیداد می‌کرد اما با پیروزی انقلاب مقدس اسلامی یک تحول خودجوش اجتماعی به وجود آمد که زنان ما با حجاب شدند، هر چند یک عده‌ای بدحجاب بودند اما حجاب به عنوان یکی از اصول قطعی مردمی و یک تحول خودجوش برای جامعه انقلابی بود.


وی افزود: یک عده مزدور دست نشانده آمریکایی قصد دارند اصل مقدس انقلابی ما را بخواهند منحرف کنند، به من اطلاع دادند که این زن‌هایی که کشف حجاب می‌کنند یک شبکه آمریکایی هستند که به صورت مزدوران آمریکایی در معابر و مراکز دیده می‌شوند که باید عمدا کشف حجاب کنند، نظام باید با این افرادی که عمدا کشف حجاب می‌کنند برخورد کند و نباید ساکت باشد زیرا که اینها خود دشمن هستند و از روی ناآگاهی مرتکب این کار نمی‌شوند و ما امروز در جامعه، از دولتی برخوردار هستیم که نباید یک شبکه آمریکایی انقلاب ما را مصادره و اصل انقلابی ما را منحرف کند و دستگاه‌های ما و مردم ما سکوت کنند و تماشاچی بی تفاوت باشند.

آیت الله علم الهدی در آخر با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: هنگامی که حضرت زهرا را با شلاق می‌زدند ایشان خودش را با چادر پیچیده بود و اولین نفراتی که وارد خانه شدند زنانی بودند که دور بدن حضرت زهرا را پوشاندند تا از نگاه مردان نامحرم محفوظ باشد، پس حجاب میراث حضرت زهرا است، مگر می.شود این میراث با ارزش را دستخوش شبکه آمریکایی کنیم و ساکت باشیم؟

خبرنگار: زهرا نجاتی
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.