۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 834579

جوایز گلدن گلوب پس از یک سال وقفه در اهدای این جوایز، اسامی نامزدهای ۲۰۲۳ را اعلام کرد.

نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۳ معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از ورایتی، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود فهرست نامزدهای هشتادمین دوره جوایز گلدن گلوب را در دو شاخه سینمایی و تلویزیونی اعلام کرد.

«بانشی‌های اینشرین»، یک داستان کمدی سیاه از یک دوستی از هم پاشیده که در پس‌زمینه جنگ داخلی ایرلند اتفاق می‌افتد، بیشترین نامزدی گلدن گلوب 2023 را تصاحب کرد. این فیلم هشت جایزه گرفت، از جمله بهترین فیلم در ژانر موزیکال یا کمدی، و همچنین بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه برای «مارتین مک دونا».

«همه چیز در همه جا و به یکباره»، یک داستان علمی تخیلی بدیع که در یک جهان چندگانه اتفاق می‌افتد، با شش نامزدی بدر رده بعدی بیشترین کسب نامزدی قرار گرفت. «فابلمنها»، بررسی نیمه اتوبیوگرافیک استیون اسپیلبرگ از دوران کودکی‌اش، «بابل»، نگاهی به عصر سکوت هالیوود و «الویس» که یک فیلم بیوگرافی از افسانه راک «الویس پریسلی» است، هر کدام پنج نامزدی دریافت کردند.

جوایز سال ۲۰۲۱ گلدن گلوب آخرین بار این بدون حضور چهره‌های سینمایی برگزار شد.

در ادامه فهرست کامل نامزدهای گلدن گلوب آمده است:

نامزد بهترین فیلم درام
«آواتار: راه آب»، «الویس»، «فابلمن‌ها»، «تار»، «تاپ گان: ماوریک» هستند.

نامزد بهترین فیلم موزیکال یا کمدی
«بابل»، «اشباح اینیشرین»، «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره»، «گلس آن ین: معمای چاقوکشی» و «مثلث غم»

نامزد بهترین کارگردان
جیمز کامرون برای «آواتار»، دانیل کوان و دانیل شاینرت برای «همه‌چیز همه‌جا به یک‌باره»، استیون اسپیلبرگ برای «فابلمن‌ها»، باز لورمن برای «الویس» و مارتین مک دونا برای «اشباح اینیشرین»

نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن درام
کیت بلانشت برای «تار»، اولیویا کولمن برای «امپراتوری نور»، وایولا دیویس برای «زن شاه»، آنا دِآرماس برای «بلوند»، میشل ویلیامز برای «فابلمن‌ها»

نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد درام
آستن باتلر برای «الویس»، برندون فریزر برای «نهنگ»، هیو جکمن برای «پسر»، بیل نایی برای «زندگی کردن»، جرمی پاپ برای «بازرسی» هستند.

نامزد بهترین فیلمنامه
«تار» نوشته تاد فیلد، «همه چیز همه جا به یک‌باره» نوشته دانیل کوان و دانیل شاینرت، «اشباح اینیشرین» نوشته مارتین مک‌دونا، «زنان حرف می‌زنند» نوشته سارا پولی و «فابلن‌ها» نوشته استیون اسپیلبرگ و تونی کوشنر

نامزد بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: «در جبهه غرب خبری نیست» از آلمان، «آرژانتین، ۱۹۸۵» از آرژانتین، «نزدیک» از بلژیک، «تصمیم به رفتن» از کره جنوبی و «RRR» از هند

نامزد بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی
لسلی منویل برای «خانم هریس به پاریس می‌رود»، مارگو رابی برای «بابل»، آنی تیلور –جوی برای «منو»، اما تامپسون برای «موفق باشی لئو گرانده» و میشل یو برای «همه چیز همه جا به یک‌باره»

نامزد بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی
دیگو کالوا برای «بابل»، دانیل کریگ برای «گلس آن ین: معمای چاقوکشی»، آدام درایور برای «برفک سفید»، دانیل کارل برای «اشباح اینیشرین» و رالف فاینس برای «منو»

نامزد بهترین بازیگر مرد نقش مکمل
برندن گلیسون برای «اشباح اینیشرین»، بری کوگان برای «اشباح اینیشرین»، برد پیت برای «بایل»، کی خوی وان برای «همه چیز همه جا به یک‌باره» و ادی ردمین برای «پرستار خوب»

نامزد بهترین بازیگر زن نقش مکمل
آن جلا بست برای «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، کری کاندون برای «اشباح اینیشرین»، جیمی لی کورتیس برای «همه چیز همه جا به یک باره»، دالی دی لئون برای «مثلث غم» و کری مالیگان برای «او گفت»

نامزد بهترین انیمیشن
«پینوکیو» گی‌یرمو دل تورو، «اینو-او»، «مارسل در صدف با کفش»، «گربه چکمه پوش» و «قرمز شدن»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.