پرستاران "سرویس بهداشت ملی" در انگلیس امروز (پنجشنبه) به دلیل اختلافات شدید با دولت بر سر میزان حقوق و دستمزد، شروع به اعتصاب کردند.

پرستاران انگلیس هم به اعتصابات پیوستند

به گزارش قدس آنلاین، براساس آمار تخمین زده شده، حدود ۱۰۰ هزار پرستار در ۷۶ بیمارستان و مراکز بهداشتی در انگلیس اعتصاب خواهند کرد و حدود ۷۰ هزار ویزیت و عمل در این کشور لغو خواهد شد.

با نزدیک شدن به سال نو میلادی، انگلیس با موجی از اعتصابات مواجه شده است؛ از اعتصاب کارمندان راه‌آهن و کارگران اداره پست گرفته تا پرستارانی که به دلیل نارضایتی از میزان دستمزدشان به این اعتصابات پیوسته‌اند.

براساس گزارش‌ها، تورم بیش از ۱۰ درصد در انگلیس و عدم افزایش دستمزدها در این کشور به تنش‌ها میان اتحادیه‌ها و کارفرمایان دامن می‌زند.

پت کالن، رئیس اتحادیه "کالج سلطنتی پرستاران انگلیس" امروز به بی‌بی‌سی گفت: امروز یک روز غم‌انگیز برای پرستاران، بیماران در بیمارستان، برای مردم جامعه و سرویس بهداشت ملی انگلیس است.

استیو بارکلی، وزیر بهداشت دولت انگلیس ضمن بیان اینکه از ادامه اعتصابات "عمیقا متاسف" است، گفت: من از طریق پزشکان بخش دولتی و آن دسته از افرادی که در خارج از بخش دولتی کار می‌کنند، نسبت به سطوح ایمنی کارکنان اطمینان حاصل کرده‌ام اما همچنان نگران خطراتی هستم که اعتصاب برای بیماران ایجاد می‌کند.

طبق گزارش‌ها، اعتصاب پرستاران در تاریخ ۱۵ دسامبر و ادامه آن در ۲۰ دسامبر در تاریخ اتحادیه پرستاران انگلیس "بی‌سابقه" است.

از طرفی، کارگران پست در "اتحادیه کارگران ارتباطات" انگلیس (CWU) از روز چهارشنبه اعتصاب سراسری ۴۸ ساعته خود را آغاز کرده‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.