اتحادیه پرستاران انگلیس اعلام کرده که ده‌ها هزار پرستار این کشور برای اولین بار در اعتراض به دستمزدهای پایین اعتصاب خواهند کرد.

ده‌ها هزار پرستار در انگلیس اعتصاب می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، اتحادیه پرستاران انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که ده‌ها هزار پرستار این کشور برای اولین بار از زمان تاسیس این اتحادیه در صد و شش ساله گذشته تاکنون برای تقاضای دستمزد بالاتر اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این اعتصاب فشارها بر «ریشی سوناک» نخست ‌وزیر جدید انگلیس که با بحران اقتصادی مواجه است را افزایش خواهد داد. کالج پرستاری انگلیس اعلام کرده که پرستاران خدمات بهداشت دولتی در سراسر انگلیس به اعتصاب سراسری رای داده‌اند، اقدامی‌ که در پی آن بخش بهداشت انگلیس را تحت فشار قرار می‌دهد.

«پت کالن» دبیر کل کالج پرستاری انگلیس در این زمینه گفت: «اینک خشم به عمل تبدیل شده است. اعضای ما می‌گویند دیگر بس است.»

انگلیس در سال جاری شاهد موجی از اعتصاب‌ها در طیفی از مشاغل بوده زیرا افزایش دستمزدها نتوانسته با تورم ۱۰ درصدی همراه شود. سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که دولت می‌خواهد بین نقش حیاتی پرستاران و چالش‌های مالی آتعادل ایجاد کند.

ده‌ها هزار پرستار در انگلیس اعتصاب می‌کنند

بخش بهداشت انگلیس هنوز در حال بهبودی از آسیب در دوره کرونا به‌سر می‌برد و این اعتصاب در حالی صورت خواهد گرفت که کالج پرستاری انگلیس با بدترین بحران از حیث نفرات مواجه است. این موسسه که از سال ۱۹۴۸ خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه کرده است، اکنون با حد نصاب ۷ میلیون بیمار در فهرست انتظار برای درمان در بیمارستان‌ها سروکار دارد.

«استیو بارکلی» وزیر بهداشت انگلیس نیز در واکنش به این اعتصاب گفته که از اقدام پرستاران به شدت متاسف است.

پیشتر نیز کارمندان دانشگاه‌های انگلیس در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی موافقت خود را با شروع اعتصابات اعلام کردند.

این تصمیم‌گیری تازه در حالی به ناآرامی‌های فزاینده در سراسر انگلیس می‌افزاید که کارگران راه‌آهن، کارکنان بخش بهداشت و کارشناسان بخش حقوقی انگلیس یا دست به اعتصاب زده یا برنامه‌ریزی جهت اعتصاب‌ برای درخواست حقوق و شرایط بهتر دارند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.