بیش از دو هزار نفر از کارکنان ادارات پست در مناطق مختلف انگلیس روز سه‌شنبه در اعتراض به شرایط کاری و وضعیت دستمزد خود، دست به اعتصاب زدند.

صدها تن از کارکنان اداره پست انگلیس اعتصاب کردند

به گزارش قدس آنلاین، کارکنان بیش از ۱۰۰ اداره پست امروز (سه‌شنبه) دست از کار کشیده و به دنبال آن جمع آوری مرسوله‌های پستی در یازده هزار و ۵۰۰ دفتر پست فرعی در سراسر انگلیس متوقف شده است.

معترضان صبح امروز پس از آن که اتحادیه کارگران بخش ارتباطات انگلیس موسوم به «سی ‌دبلیو یو» به برگزاری اعتصاب سراسری  رای موافق داد با حمل شعار نوشته‌های اعتراضی مقابل دفاتر اداره پست تجمع کردند.

اتحادیه «سی ‌دبلیو یو» اعلام کرد که اعتصاب کارگران به دلیل تعلیق دستمزدها در سال ۲۰۲۱ و پیشنهاد افزایش ۲ درصدی در آوریل امسال بوده است. به گفته این سازمان مردم نهاد، افزایش پیشنهادی اداره پست در مقابل تورم ۷ درصدی کشور ناچیز است.

«اندی فیوری» رئیس اتحادیه «سی ‌دبلیو یو» اظهار داشت: علیرغم تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از برگزاری اعتصاب، مسئولین اداره پست هیچ علاقه ای به مذاکرات معنادار نشان ندادند و به این ترتیب کارکنان دست به اعتصاب زدند.

وی افزود: پیشنهاد فعلی افزایش ۲ درصدی حقوق در طول دو سال چیزی جز توهین به کارکنان کلیدی نیست که خدمات نمونه‌ای را در طول همه‌گیری به این کشور ارائه کردند.

فیوری اشاره کرد: با افزایش بحران هزینه های زندگی، کارگران در سراسر کشور با واقعیت های بدی روبرو هستند. این موضوع در مورد کارمندان اداره پست هم صدق می کند و مدیریت اداره پست باید درک کند که با کم ارزش کردن این کارگران، خشم واقعی را در سراسر کشور برانگیخته‌اند.

این درحالیست که ارتباط از طریق پست یکی از مرسوم ترین روش‌های ارتباطی در انگلیس محسوب می شود به طوری که هر خانواده انگلیسی در طول روز چندین مرسوله پستی دریافت می کند.  اکثر کارهای اداری و خدماتی انگلیس نیز از طریق پست انجام می شود.

به گزارش ایرنا، اقتصاد انگلیس که از قبل بر اثر پیامدهای ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا، همه‌گیری کرونا و افزایش بهای سوخت تحت فشار بود، به دلیل تبعات جنگ اوکراین نیز با مشکلات جدی روبرو شده است. نرخ تورم از محدوده ۲ درصد در سال گذشته به ۷ درصد رسیده و کارشناسان هشدار داده‌اند که با ادامه جنگ اوکراین و افزایش قیمت کالاهای اساسی نرخ تورم افزایش بیشتری را تجربه کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.