رئیس پارلمان اروپا در بحبوحه رسوایی فساد مالی در این پارلمان، مدعی شد که برای حصول اطمینان از اینکه بازیگران خارجی نمی‌توانند «قانونگذاران را بخرند»، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد!

باید مطمئن شویم که بازیگران خارجی نمی‌توانند قانونگذاران را بخرند

به گزارش قدس آنلاین، روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا با اشاره به مقامات بازداشت‌شده در پرونده تحقیقات فساد مالی مرتبط با اخذ رشوه از یک کشور خارجی، مدعی شد که برای حصول اطمینان از اینکه هیچ بازیگر خارجی نمی‌تواند «قانونگذاران» را بخرد، هرکاری که بتواند انجام خواهد داد.

پلیس بلژیک هفته گذشته چهار فرد از جمله اوا کایلی، نایب رئیس پارلمان اروپا، شریک وی و مدیران عامل دو شرکت مردم نهاد را به ظن اخذ رشوه از یک کشور خارجی بازداشت کرد. نام کشور موردنظر به طور رسمی اعلام نشده اما یک منبع موثق به رسانه‌ها گفته که این کشور، قطر است؛ میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ که به‌دنیال تاثیرگذاری بر سیاست‌گذاری‌های اتحادیه اروپا بوده است.

پلیس همچنین پس از یورش به منازل سیاستمداران مذکور، تصاویر توقیف ۱.۵ میلیون یورو پول نقد را نیز منتشر کرد.

متسولا امروز (پنجشنبه) در واکنش به این اتفاقات گفت: این واقعه ضربه‌ای به دمکراسی وارد کرده است. اعتمادسازی سال‌ها طول می‌کشد و برای از بین بردن آن تنها یک لحظه کافی است.

وی مدعی شد: گروه‌های غیررسمی بیشماری وجود دارد که به طور بالقوه تمایل بیشتری برای «تاثیرپذیری» دارند. بیشمار سازمان که شفافیت مالی آنها مبهم است. ما همه چیز را محدود کرده و همه را گوشمالی خواهیم داد.

به گفته وی «این بار هیچ بخشش و لاپوشانی در کار نبوده و امور طبق روال عادی انجام نخواهد شد. برای حصول اطمینان از اینکه پارلمان اروپا پاک، شفاف بوده و قابل فروش به بازیگران خارجی نیست، نهایت تلاشم را خواهم کرد.»

یک سخنگوی وزارت دادگستری بلژیک امروز گفت که پرونده اختلاس، پرونده‌ای بزرگ بوده که بازرسان بیش از یک سال با همکاری نهادهای اطلاعاتی خارجی روی آن کار و نمایندگان پارلمان اروپا از کشورهای مختلف که مظنون به فساد بوده‌اند را فهرست کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.