۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
کد خبر: 835592

ایتالیایی ها هم در اعتراض به وضعیت اقتصادی به خیابان آمدند و تظاهرات ضد دولتی در مرکز شهر رم برگزار شد.

تظاهرات گسترده ضددولتی در ایتالیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، ایتالیا با دور جدیدی از اعتراضات روبرو شده و اولین تجمع از زمان به قدرت رسیدن احزاب راست میانه، روز شنبه در میدان دی سانتی آپوستولی در رم برگزار شد. گفته شده در این تجمع اعتراضی حدود هزار نفر گرد هم آمدند.

تاس گزارش داد، این تظاهرات در اعتراض به لایحه بودجه توسط حزب دموکرات مخالف دولت سازماندهی شده بود و با شعار «با هم برای حفاظت از سلامت عمومی و سیاست اجتماعی» برگزار شد. این اعتراضات همچنین توسط حزب سیاسی چپ میانه نیز حمایت شده بود.

یک روز قبل از این اعتراضات نیز در روز جمعه دو اتحادیه بزرگ کارگری دست به اعتصاب زده بودند. این اعتصاب به ویژه از سوی کارگرانی به راه انداخته شده بود که به کاهش مزایای اجتماعی خود معترض بودند.

چند ماه پیش، بانک مرکزی ایتالیا گزارش داد که بدهی دولتی ایتالیا رکورد دیگری را ثبت کرده است و به حدود ۲.۷۴ تریلیون یورو رسیده است.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی ایتالیا، بدهی این کشور در مقایسه با دسامبر ۲.۱ درصد افزایش یافته است. از نظر پولی نیز این رشد در مجموع نزدیک به ۵۹ میلیارد یورو بوده است.

ماسیمیلیانو دونا، رئیس اتحادیه ملی مصرف‌کنندگان ایتالیا در رابطه با افزایش اخیر میزان بدهی ایتالیا گفت: این یک رکورد تاریخی است، اگر ما در مورد بدهی هر خانواده صحبت می‌کردیم، این بدهی به ۱۰۴۴۸۲ یورو می‌رسید.

بدهی ملی ایتالیا در ژانویه شروع به رشد کرد و پس از یک وقفه دو ماهه دوباره از ۲.۷ تریلیون یورو گذشت.

قبلاً بالاترین رکورد بدهی ایتالیا در اوت ۲۰۲۱ بود که به ۲.۷۳۵ تریلیون یورو رسیده بود ولی با این حال تا دسامبر این میزان بدهی به ۲.۶۷۸۴ تریلیون یورو کاهش یافت که ۱۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع: اقتصاد نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.