مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: اعتباری که برای مرمت اضطراری ۲۷۰ اثر تاریخی مشهد در نظر گرفته شده تنها حدود ۵ میلیارد ریال است.

۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ۲۷۰ اثر تاریخی مشهد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، جواد موسوی در جریان بازدید از سرای تاریخی عزیزالله اف اظهار کرد: مشهد ۲۷۰ اثر تاریخی دارد اما اعتباری که برای مرمت اضطراری آنها در نظر گرفته شده تنها حدود ۵ میلیارد ریال است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: این بودجه فقط برای مرمت و مقاوم سازی بناهای تاریخی مانند سرای عزیزالله اف است.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود بودجه از دیگر نهادها مانند شهرداری ثامن برای مرمت و استحکام بخشی اضطراری بناها از جمله بنای عزیزالله اف کمک خواستیم و اکنون این فرآیند در حال اجراست.

موسوی اظهار کرد: فقط هزینه مرمت و مقاوم سازی این بنا به ازای هر مترمربع ۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: برای آغاز زمان استحکام بخشی بنا منتظر جواب آزمایش خاک هستیم که پس از بررسی ها توسط مشاور به زودی عملیات مرمت و استحکام ‌بخشی این بنا آغاز می شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: شروع عملیات احیا و مقاوم سازی سرای عزیزالله اف با تاخیر صورت گرفته است و نیازمند اقدامات اساسی برای حفظ پایداری این بنا هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به بروز مشکلاتی به دلیل تاخیر در عملیات مقاوم سازی عزیز اله اشاره کرد و افزود: اکنون کسبه فعال در این سرا و بازار دچار مشکل شده و با عملیات بهسازی فعالیتشان تحت تاثیر قرار گرفته بنابر این با شهرداری مشهد صحبت شد تا در بازه زمانی مشخص یک مکان موقت برای فعالیت اقتصادی آنها در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد میراث فرهنگی گزارشی کارشناسی از روند و زمان بندی اجرایی بهسازی بنای عزیزاله اف ارائه دهد و تعیین شود چه زمانی این طرح پایان خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.