معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد گفت: ارزش زکات کشور بیش از یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته در حوزه‌های مختلف جمع‌آوری شده است.

ارزش زکات کشور یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان است

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله آسوده گفت: در هشت ماهه امسال نیز به همین میزان زکات در کشور جمع‌آوری شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال از رقم یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان عبور کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد تصریح کرد: ۱۰ درصد این مبلغ در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان مربوط به زکات واجب، ۳۵ تا ۴۰ درصد مربوط به زکات فطریه و ۵۰ درصد مابقی مربوط به زکات مستحب است.

آسوده به پایین بودن رقم زکات واجب اشاره کرد و گفت: در عید فطر و با همکاری دستگاه‌های مختلف زکات جمع‌آوری شده فطریه رقمی بالاتر از ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

او با بیان اینکه اهمیت زکات ۲۸ بار در قرآن در کنار نماز بیان شده است، افزود: زکات فریضه عبادی، اخلاقی و اقتصادی در جامعه است و برکات بسیار زیادی را نیز به همراه دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد به جریان معرفتی و علمی زکات اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات کشور است و تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری سایر دستگاه‌ها و ۱۱ عضو این ستاد بتوانیم به وظایف خطیر خود به شایستگی عمل کنیم.

آسوده به برگزاری جشنواره منطقه‌ای علمی، تکریمی و ترویجی زکات در اردبیل اشاره کرد و گفت: پانزدهمین جشنواره استانی علمی، تکریمی و ترویجی زکات در استان اردبیل برگزار می‌شود که امروز از مبلغان، عاملان و دست‌اندرکاران زکات استان اردبیل با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و نمایندگان تجلیل می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کمیته امداد نیز در معاونت مشارکت‌های مردمی در چهار حوزه به ویژه در بخش زکات نسبت به جمع‌آوری و جمع‌بندی نکات مهم دبیرخانه اقدام می‌کند و سعی ما بر این است تا شرایط مناسبی را در برگزاری این رویداد فراهم کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد توانمندسازی جامعه را در سایه زکات بسیار مهم دانست و اضافه کرد: در سال‌های گذشته ۶ درصد اعتبارات پروژه‌های عمرانی از طریق زکات تأمین می‌شد که با هدف احیای این امر و فقرزدایی در مناطق محروم، سعی بر این است تا از این محل پروژه‌های عام‌المنفعه نیز اجرایی شود.

آسوده تلاش‌های دولت مردمی را در حمایت از این بخش یادآور شد و بیان کرد: سعی بر این است تا حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شکل درست و صحیح انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.