کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه مبارزه قانونی و جدی علیه سوداگری و دلالی در بازارها است، گفت: اجرای این طرح نقدینگی را به سمت تولید واقعی هدایت می‌کند و در سالم‌سازی اقتصاد نقش دارد.

اجرای مالیات بر عایدی سرمایه مبارزه قانونی و جدی علیه دلالی و سفته‌بازی است

به گزارش قدس آنلاین، «محمود دهقانی» اظهار داشت: اجرای مالیات بر عایدی سرمایه بسیار ضروری است و مجلس و دولت باید در این زمینه اهتمام کافی داشته باشند.

وی گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی از عواملی است که اگر دقیق انجام، برنامه‌ریزی و اخذ شود از برخی مفاسد اقتصادی جلوگیری می‌کند و حتی در کاهش تورم نقش دارد.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: مالیات بر عایدی سرمایه در عین حالی که برخی از بازارهای تصنعی را محدود می‌کند، به تولید واقعی هم رونق می‌دهد.

دهقانی گفت: از طرفی دیگر، طرح مالیات بر عایدی سرمایه پولی که به سمت سوداگری و سفته‌بازی می‌رود را در حد قابل ملاحظه‌ای به سمت تولید می‌برد؛ یعنی دلالی‌ها و سفته‌بازی‌ها کم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در صورتی که تصویب و به خوبی اجرا شود، وضعیت اقتصادی را به لحاظ رفتارهای اقتصادی، تبادلات اقتصادی و بازارهای واقعی اقتصادی سر و سامان بهتری می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: قرار نیست به صرف اجرای این طرح همه مسایل حل شود، ولی اجرای مالیات بر عایدی سرمایه مرحله‌ای است که بدون تردید اگر دقیق رعایت، مواد آن تصویب و به خوبی اجرا شود، بی‌شک در سالم‌سازی اقتصاد نقش خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.