در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، سوگواره روضه الزهرا (س) و پویش ملی «نذر مادر» آغاز شد.

آغاز سوگواره روضه الزهرا (س) و پویش ملی «نذر مادر» در مشهد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، در قالب این سوگواره و پویش ملی که صبح چهارشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد، ۸ هزار روضه خانگی در سراسر کشور از حمایت‌ها و بسته‌های متبرک مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی بهره‌مند خواهند شد و علاوه بر برپایی سوگواره ایام فاطمیه و حضور در اجتماع عظیم فاطمیون، مشارکت‌های اجتماعی خود را نیز افزایش خواهند داد.

از جمله برنامه‌هایی که در قالب این پویش ملی پیش‌بینی شده، تأمین ۸ هزار لباس گرم برای کودکان نیازمند است که به همت ۸ هزار روضه خانگی بانوان انجام خواهد شد.

نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف

فاطمه دژبرد، مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در مراسم آغازین این سوگواره و پویش اظهار کرد: فرصت یادبود ایام متعلق به حضرت زهرا (س) توفیقی است برای اینکه هویت زن مسلمان را بازخوانی کنیم و سبک زندگی خود را بر اساس مؤلفه‌های این بانوی بزرگوار تنظیم کنیم.

فاطمه دژبرد تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، پس از انقلاب اسلامی ایران، زنان ثابت کردند با تأسی به حضرت فاطمه زهرا (س) سنگر انقلاب را حفظ کردند و ضمن حفظ مقام زن و مادری خود در مسائل مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی جامعه دخیل هستند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: در عصری هستیم که خانواده توسط جریانات غرب نشانه گرفته شده و از همین رو رسالت ما سنگین‌تر شده است، به همین دلیل باید کمک کنیم کانون و بنیان خانواده بیش از پیش حفظ شود. دژبرد یکی از بسترهای مناسب برای بازنشر تعظیم شعائر دینی و ارزش‌های انقلاب را روضه‌های خانگی دانست و گفت: تعظیم شعائر دینی و پشتیبانی از نظام اسلامی، از اهداف برگزاری این محافل است و در همین راستا می‌توانیم ارزش‌های انقلابی را باز نشر داده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی یکی از برنامه‌های مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، در بستر نقش آفرینی بانوان در این روضه‌ها را پویش ملی «نذر مادر» ذکر کرد و افزود: این پویش با کمک و همت بانیان روضه‌های خانگی در حال اجراست و تا کنون ۸ هزار جلسه روضه الزهرا (س) در این پویش مشارکت کردند تا در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تنها به برگزاری روضه‌های خانگی اکتفا نکنند و در کنار آن به ارائه خدمات اجتماعی از جمله تهیه ۸ هزار لباس گرم برای کودکان نیازمند پرداختند.

دژبرد اضافه کرد: در یک ماه اخیر نیز دوره‌های جهاد تبیین توسط این مرکز و در راستای توانمندسازی بانوان فعال فرهنگی برگزار شد تا پس از آموزش، نقش تبیین گری را در روضه‌ها ایفا کرده و به روشنگری می‌پردازند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی خاطر نشان کرد: امیدواریم ما بانوان مسلمان به تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س)، در جامعه تاثیرگذارتر باشیم و نقش و رسالت زن را در جامعه ایفا کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم پرچم و بسته‌های متبرک به نمایندگان مجالس روضه‌های خانگی محافل اهدا شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.