سخنگوی مجلس شورای اسلامی گفت: با ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک، استان لرستان مبدل به یکی از بسترهای گردشگری شده و ثبت این اثر نقطه اتکایی برای آن خواهد بود.

ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک نقطه اتکای گردشگری لرستان می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید نظام الدین موسوی در دیدار با استاندار لرستان، معاون وزیر دفاع و معاون حقوقی و امور مجلس سپاه که با رویکرد تصمیم گیری برای آزاد سازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک شهر خرم آباد صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد که جمع حاضر در جلسه به عنوان یک گروه تخصصی زمینه این اتفاق مثبت که خواست مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مردم انقلابی لرستان می باشد را رقم بزنند.

معاون توسعه مدیریت، برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح نیز برگزاری این جلسه را نشان دهنده عزم جدی برای آزادسازی قلعه فلک الافلاک دانست و اظهار داشت: مردم لرستان همواره ثابت کردند در حراست از آرمان های انقلاب اسلامی ایران پیشتاز هستند.

رضا طلایی نیک افزود: تمام تلاش ما در وزارت دفاع تحقق این مطالبه به حق مردم ولایی لرستان خواهد بود.

استاندار لرستان نیز در این دیدار با تشریح شرایط جغرافیایی و ارتباطات تنگاتنگ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم این استان با هفت استان همجوار خود، اظهار داشت: ثبت قلعه فلک الافلاک در لیست میراث جهانی منشا یک تحول چشمگیر و اساسی در توسعه اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

فرخاد زیویار افزود: برگزاری چنین جلساتی با هدف همدلی و وحدت و به منظور توسعه گردشگری لرستان و مردم ولایت مدار آن است.

زیویار بیان کرد: یقین دارم که مجموعه جهادی و مردمی سپاه پاسداران انقلاب مانند همیشه با کمک به عملیاتی شدن موضوع آزادسازی حریم این قلعه تاریخی جهت خواسته مردم لرستان مشارکت خواهد کرد.

به گزارش روز ایرنا، در این نشست مشکلات و خواسته های سپاه پاسداران توسط سهراب علی شمعخانی معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران تشریح شد.

براین اساس و طبق جمع بندی های انجام شده، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساختمان جدید سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان برآورد شد.

در صورتی که مسئولین ذیربط با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی این اعتبار را سریع تر تزریق کنند، ساختمان جدید سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تا پایان شهریورماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

با احتساب زمان سه ماه برای تخلیه کامل تجهیزات از ساختمان قدیم در حریم قلعه فلک الافلاک به ساختمان جدید نهایتا تا پایان آذرماه سال آینده این اتفاق مهم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان روی خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.