سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات ضمن تبریک ثبت جهانی یلدا به نام دو کشور ایران و افغانستان آن را نشانه ای از پیوندهای دیرینه و مستحکم دو ملت برشمرد.

ثبت جهانی یلدا نشانه پیوند دیرینه ایران و افغانستان است

به گزارش قدس آنلاین، مراسم شب یلدا با حضور سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و کودکان پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری در سالن همایش های هتل ارگ هرات برگزار شد.

در این مراسم که تعدادی از شخصیت های فرهنگی هرات و جمعی از تاجران و خیرین حضور داشتند و برنامه های متنوعی با موضوع ضرورت پاسداشت سنت دیرینه شب چله در کنار توجه و رسیدگی به اقشار محروم جامعه به ویژه کودکان در فصل زمستان اجرا شد.

محمد صدیقی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات طی سخنانی در این مراسم با تبریک ثبت این میراث ارزشمند به نام دو کشور ایران و افغانستان، آن را نشانه ای از پیوندهای دیرینه و مستحکم دو ملت برشمرد و بر پاسداشت آن تأکید کرد.

محمد صدیقی فر گفت: در زمانه ای که ظلم، بی عدالتی و خشونت سرتاسر جهان را فراگرفته و بویژه کودکان ما را دچار وحشت کرده است پاسداشت سنت هایی چون شب یلدا این نوید و امید را به کودکانمان می دهد که در پس این شب طولانی و تاریک خورشیدی طلوع خواهد کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در حالی که تاجران و خیرین هرات نیز حضور داشتند، گفت: ما می‌دانیم که جنگ های چهل سال گذشته باعث شده است که تعداد زیادی کودک یتیم و بی سرپرست داشته باشیم و آنها در این شرایط نیاز به همیاری و کمک دارند، لذا امیدواریم این حرکت حمایتی توسط تاجران و خیرین هرات تداوم پیدا کند.

از سویی دیگر، مولوی خالد شفیق، سرپرست پرورشگاه انصار نیز ضمن تبریک شب یلدا از حمایت های همه جانبه و همیشگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات قدردانی کرد.

در پایان این مراسم به میهمانان این مراسم از جمله ۱۵۰ کودک تحت حمایت پرورشگاه خواجه عبدالله انصاری غذا تهیه شد.

این مراسم با هدف پاسداشت ثبت "شب یلدا" به عنوان میراث مشترک ایران و افغانستان در سازمان جهانی یونسکو برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.