۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 836655

به دنبال سرمای شدید زمستانی در سراسر آمریکا و کم شدن ذخایر نفت خام، نفت کوره و سوخت جت آمریکا، قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

سرمای هوا در آمریکا نفت را گران کرد

به گزارش قدس آنلاین، به دنبال سرمای شدید زمستانی در سراسر آمریکا و کم شدن ذخایر نفت خام، نفت کوره و سوخت جت آمریکا، قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۵۹ سنت افزایش ۸۳.۷۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و ۵۱ سنت افزایش ۷۹.۸۰ دلار معامله شد.

پس از اینکه آمارهای دولتی نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا بیش از انتظار تحلیلگران کاهش یافته‌ و افت ۵.۸۹ میلیون بشکه ای را برای هفته منتهی به ۱۶ دسامبر ثبت کرده است، هر دو شاخص نفتی در روز چهارشنبه نیز افزایش قیمت داشتند.

ذخایر فرآورده‌های نفتی نظیر نفت کوره و سوخت جت نیز کاهش یافته است.

در حالی این ذخایر کاهش یافته است که با توجه به طوفان قدرتمند زمستانی که آمریکا را درنوریده، تقاضا برای نفت کوره در حال افزایش است.

این کاهش ذخایر در حالی اتفاق می‌افتد که تقاضا برای نفت گرمایش با طوفان زمستانی قدرتمندی که ایالات متحده را درنوردیده است، با بادهای زیر صفر تا جنوب تگزاس و پیش‌بینی پایین‌ترین حد برای فلوریدا و ایالت‌های شرقی، افزایش می‌یابد.

انتظار می‌رود با افزایش مسافرت ها به دنبال کم شدن ابتلا به کرونا برای تعطیلات پایان سال میلادی، مصرف سوخت جت نیز افزایش یابد؛ البته اگر طوفان های زمستانی ادامه یابد، احتمالا مسافرت ها نیز کم شوند.

از طرفی، نگرانی‌ها در مورد تقاضا به علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در چین و ترس از رکود جهانی، مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.