وزیر دارایی پاکستان با تاکید بر اهمیت بالای روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، گفت که اسلام‌آباد برای رفع موانع در مسیر افزایش حجم تجارت دوجانبه با تهران آمادگی دارد.

بررسی راهکارهای تقویت همکاری‌های تجاری ایران و پاکستان

به گزارش قدس آنلاین، سناتور «اسحاق دار» که امروز در اسلام‌آباد پذیرای سفیر ایران در پاکستان بود، اظهار داشت: روابط دو کشور ریشه دار، صمیمانه و با قدمت مشترک است.

وی افزود: پاکستان همواره روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را بسیار حائز اهمیت می داند. با این حال حجم تجارت دوجانبه مطلوب نیست و برای این هدف پاکستان آماده هرنوع اقدام برای رسیدگی به موانع موجود است.

سناتور اسحاق دار تاکید کرد که پاکستان آماده اتخاذ تمامی اقدامات ممکن برای رفع تنگناها به منظور افزایش قابل توجه حجم تجارت دوجانبه بین دو کشور است.

سفیر کشورمان با قدردانی از سیاست‌های اقتصادی دولت پاکستان، گفت: روابط تاریخی دو همسایه و مراودات فرهنگی و سیاسی قوی ایجاب می‌کند که همکاری‌های تجاری و اقتصادی ما در سطوح بهتر و قوی تر قرار بگیرد.

«سید محمدعلی حسینی» افزود: دو کشور پتانسیل زیادی برای گسترش همکاری ها در زمینه های انرژی، تجارت و سایر زمینه ها دارند.

وزارت دارایی پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار همچنین گشایش بازارچه های مرزی، تجارت تهاتری، توافقنامه تجارت آزاد و سرمایه گذاری متقابل برای افزایش حجم تجارت بین ایران و پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر دارایی و سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از روابط دوجانبه، علاقه مندی خود را برای افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف به اشتراک گذاشتند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.