رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در پیامی برای اسطوره فوتبال برزیل که هم‌اکنون با شرایط وخیم در بیمارستان بستری‌ است، آرزوی سلامتی کرد.

پیام باخ برای پله پس از تشدید بیماری اسطوره برزیلی

به گزارش قدس آنلاین، پله اسطوره تیم ملی برزیل و سه بار فاتح جام جهانی از ۲۹ نوامبر(۸ آذر ۱۴۰۱) به‌دلیل عفونت دستگاه تنفسی و جهت ارزیابی مجدد روند شیمی‌درمانی در بیمارستان آلبرت انیشتین سائوپائولو بستری شده است.

کِلی ناسیمنتو، دختر پله در به‌روزرسانی شرایط پدرش به‌تازگی اعلام کرد که پله به دلیل تشدید بیماری، سال نو میلادی را در بیمارستان سپری خواهد کرد.

در همین راستا، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک تازه‌ترین شخصیت برجسته‌ای است که برای مرد ۸۲ ساله برزیلی آرزوی سلامتی می‌کند.

باخ در پیامی خطاب به پله گفت: پله به تو فکر می‌کنیم و از صمیم قلب برایت بهترین‌ها را آرزو داریم.

پله در پیامی ضمن تشکر و قدردانی از کسانی که برای او آرزوی سلامتی و ابراز نگرانی کرده بودند، در اینستاگرام نوشت: «برو که بریم، با ایمان برای مبارزه».

پله به زعم بسیاری، یکی از بهترین‌ فوتبالیست‌های تاریخ محسوب می‌شود و همچنان جوان‌ترین زننده گل در فینال‌های ادوار جام جهانی است. او در سن ۱۷ سالگی و در جام جهانی ۱۹۵۸ در پیروزی پنج بر ۲ برزیل برابر سوئد میزبان، دبل کرد و در سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ بار دیگر جام را با برزیل بالای سر برد.

کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۹۹۹ پله را به عنوان «ورزشکار قرن» معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.