عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: من گفته ام و باز هم تکرار میکنم اگر با همین فرمان پیش برویم، ۲۰۶ با قیمت ۸۰۰ میلیون دور از انتظار نیست. من قیمت ۴۰۰ میلیونی را پیش بینی کردم و حالا هم این را می‌گویم‌.

پژو ۲۰۶، تا ۸۰۰ میلیون تومان دور از انتظار نیست/ بودجه‌های امر به معروف چطور خرج شده است؟

به گزارش قدس خراسان، نشست پرسش و پاسخ و مطالبه گری "مجلس انقلابی؛ از حرف تا عمل"، بعد از ظهر امروز در دانشکده فنی و حرفه ای منتظری مشهد با حضور جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد برگزار شد و نمایندگان تشکل های دانشجویی این دانشگاه و دانشجویان به بیان برخی از مطالبات خود از جمله وضعیت خودرو داخلی، طرح شفافیت آرا نمایندگان، مالیات بر خانه های خالی و مسکن، تورم و فیلترینگ، طرح صیانت، طرح های عجیب نمایندگان مجلس، اعتراضات و اغتشاشات اخیر و ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداختند.

جلال رشیدی کوچی در پاسخ به برخی از این سخنان بیان کرد: این قصه بولتن نویس ها را که دیدید، بروید ببینید چرا این اتفاقات انجام میشود و میشوند اصحاب سررسید، به این خاطر که برخی مسئولان در بین مردم نیستند و این بولتن ها را می‌بینند، برخی امنیتی ها در کمیسیون مجلس موضوعاتی را می‌گفتند که ما ماه‌ها قبل آن را خبر داشتیم چون با جوانان در ارتباط بودیم، اما آن ها ارتباط نمی‌گیرند و نتیجه، حرف های نادرست است.

این نماینده مجلس افزود: من هشت ماه قبل گفتم با این شرایطی که گشت ارشاد طی می‌کند حتما منجر به آسیب می‌شود، بارها جلسه گذاشتیم و با سند و مدرک گفتیم این ۱۰ تا ون گشت ارشاد که دوتای آن هم خراب است نمی‌تواند فرهنگ حجاب را تبدیل به معروف کند، مردم ما آگاهند اگر چیزی معروف شد خودشان آن را امر می‌کنند و اگر منکر شد آن را نهی می‌کنند.

وی افزود: مثلا قصه آن نماینده مجلس که به مامور پلیس سیلی زد را شنیدید، همین مردم پشت سر نیروی انتظامی ایستادند چرا؟ چون کار نماینده مجلس منکر بود، چند ماه قبل در همین کشور کسی که اتوبان را بسته و با چاقو زنان را تهدید و اخاذی میکرد ، اعدام شد اما مردم از اعدام آن تقدیر کردند؟ چرا چون کارش یک منکر بود. ما بعد از چهل سال نتوانستیم فرهنگ حجاب را تبدیل به معروف کنیم.

چرا امربه معروف فقط برای حجاب است؟

رشیدی کوچی تصریح کرد: خیلی از این دستگاه های عریض و طویل پول های کلان گرفتند و فقط بنر چسباندند و رفتند، این ها باید جواب پس بدهند، این نیست که فضا غبارآلود شده بروند یک گوشه و به دیگران برچسب بزنند، حداقل من یقه آن‌ها را خواهم گرفت، شما باید جواب پس بدهید که این همه پول برای امر به معروف و نهی از منکر گرفتید چه کار کردید که امروز حجاب نتوانسته به عنوان یک معروف شناسایی شود.

وی ادامه داد: بعد هم تازه همه امر به معروف را آوردیم در مسئله ای به نام حجاب سرمایه گذاری کردیم، چرا یقه مسئولی که بچه اش را فرستاده خارج از کشور نمی‌گیرید، آن هم کار منکری کرده است.

نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه گفت: من طراح طرح تشدید برخورد با دانشجویان را دیدم و به او گفتم تو از خانه قهر میکنی باید طرح بنویسی؟ در این شرایط این چه طرحی بوده؟ هیچ‌کس هم در مجلس آن را امضا نکرده و فقط خودت آن را تنها نوشتی و امضا کردی، حالا مردم هم که اطلاعی از فرایندهای قانونی مجلس ندارند که مثلا این طرح باید در کمیسیون مطرح شود، بعد امضای نمایندگان را بگیرد و وارد فرایند مرکز پژوهش ها قرار بگیرد به همین خاطر این را به عنوان یک قانون مطرح می‌کنیم و به مردم می‌گوییم.

چرا طلا گران شد؟!

وی با بیان اینکه نمایندگان شخصیت حقوقی دارند و صحبت هایشان بار روانی برای جامعه دارد، گفت: شما دیدید یکی از این نماینده های سوپر انقلابی مجلس که من را به خاطر مخالفت با طرح صیانت به هزار چیز متهم کرده بود، طرحی را به نام مجلس بیان کرد، طرحی در مجلس داریم که خدمات اجتماعی از بانوان بدحجاب سلب شود، از جمله اینکه حساب این بانوان را مسدود میکنیم. نتیجه این حرف این شد که تعدادی از بانوان از سر ترس، حساب‌های بانکی شان را بستند و به جای آن طلا خریدند و نتیجه افزایش قیمت طلا بود.

فیلترینگ آسیب‌های زیادی به جوانان زده است

وی تصریح کرد: برخی در مقابل فهمیدن مقاومت می‌کنند این کار خیلی سخت است اما یک عده واقعا این کار را انجام میدهند، فیلترینگ اسیب های زیادی به جوانان زده، مسئولان مربوطه به ما قول داده اند که بعد از ناارامی ها رفع فیلتر انجام شود.من موافق این نبودم که جوانان ما همه دارایی شان را در این بستر بگذارند اما حالا که شده ما نباید وضعیت را بدتر کنیم.


رشیدی افزود: طرح شفافیت به آخرین گام رسیده و اقای قالیباف اعلام کرد به زودی اجرا می‌شود اما، پیرمان درآمد تا این قانون توسط همین سوپر انقلابی ها تصویب شود. نمونه آن برخی از همین نمایندگان مشهد بودند که ما تلاش زیادی برای متقاعد کردن آنها داشتیم.


وی گفت: دولت در این مدت در برخی موضوعات خوب بوده و در برخی موارد بد بوده، در حوزه اقتصادی دولت بد کار کرده‌ و سه چهار وزیر مجموعا باید تغییر کنند. در حوزه اقتصادی اگر تغییر انجام نشود وزیر را استیضاح میکنیم. ما مسئولان ناکارآمد را استیضاح میکنیم اما مجلس جای جمعی است و نظر همه ملاک است، به همین خاطر استیضاح وزیر صمت رای نیاورد.

نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث خودرو ما خیلی شفاف نظراتمان را گفته ایم، اما چرا به نتیجه نمیرسد؟ آیا واقعا از مشکلات خودرو کسی خبر ندارد؟ چرا خبر دارند اما وقتی برخی از همین خشک مغزها در هیات مدیره این خودروسازان هستند چه کنیم؟

رشیدی کوچی متذکر شد: من گفته ام و باز هم تکرار میکنم اگر با همین فرمان پیش برویم، ۲۰۶ با قیمت ۸۰۰ میلیون دور از انتظار نیست. من قیمت ۴۰۰ میلیونی را پیش بینی کردم و حالا هم این را میگویم. ما برای خودرو برنامه و طرح داریم که برای دولت درآمد خواهد داشت اما آن چیزی که باید اجرا شود نمیشود، حالا گفته اند که سال آینده ۲۰۰ هزار خودرو وارد میکنند، اگر این کار انجام شود در خودرو دسته دوم خارجی شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.


برای رفتن بعضی مسئولان، دست به دامان عزرائیل شده‌ایم!

رشیدی کوچی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره جوان‌گرایی در کشور بیان کرد: عده ای هستند که خیلی در مقابل تحویل مسئولیت مقاومت میکنند و اجازه جوانگرایی را در کشور نمی‌دهند. سنین بالایی دارند و همچنان پستشان را حفظ میکند و دیگر کسی نمیتواند آن ها را جا به جا کند، ما برای رفتن یک عده از مسئولیت فقط دست به دامن عزراییل شده ایم.

وی افزود: برخورد اقای عنابستانی با آن سرباز را تائید نمیکنم اما موضوع ایشان در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در حال پیگیری و بررسی است و از شاکی خصوصی هم رضایت گرفتند.

گفتنی است؛ پیش از این نیز جلال رشیدی کوچی در صحن علنی مجلس و همچنین در شبکه های اجتماعی انتقادات تندی را متوجه صنایع خودروسازی داخلی و روابط پشت پرده آن کرده است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.