کارگردان برنامه «شب طلوع» در گفت وگو با قدس آنلاین بیان کرد: شخصیت‌ حضرت زهرا(س) در همه ابعاد، شخصیت‌ ممتاز و برجسته‌ای‌ است؛ به‌ طوری‌ که‌ زنان‌ مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ عالم‌ می‌توانند از زندگی‌ پر از درس ‌ایشان، الگو برداری کنند.

حضرت زهرا(س) الگوی جاودانه برای زنان و حجت خدا بر روی زمین است/ «شب طلوع» ویژه برنامه آستان فاطمی

«شب طلوع» ویژه‌ برنامه ایام فاطمیه به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و بنیاد فرهنگی صبح ظهور و مشارکت گروه معارف شبکه دو سیما در 10 قسمت تولید و از شنبه 3 دی روانه آنتن شده است.

جمالی، کارگردان«شب طلوع» به ساختار برنامه اشاره کرد: این برنامه ترکیبی به صورت مجری -کارشناس و آیتم‌محور تهیه شده است و به موضوعاتی از قبیل مقام و جایگاه زن در اسلام، نقش حضرت زهرا سلام الله در تربیت فرزندان،کنشگری مادران، حیا، عفاف و حجاب پرداخته می شود.

وی در توضیح هدف خود از ساخت این برنامه گفت: با فرارسیدن ایام فاطمیه تصمیم گرفتیم برنامه ای بدون محدودیت برای فضای مجازی آماده کنیم و پس از توافق با مدیران آپارات وآی گپ قرار بر این شد که در فضای مجازی منتشر شود، از طرفی شبکه دو سیما هم پخش این برنامه را درخواست کرد.

کارگردان برنامه تلویزیونی با اشاره به قسمت اول که با کارشناسانی از قبیل حجت اسلام سعیدی آریا، سیدحسین مؤمنی، استاد تراشیون و استاد هدایت گفت وگو می‌شود، گفت: «مهدی اعرابی» میزبانی برنامه را برعهده دارد. آیتمی به نام «مداحی» داریم و از مداحان خوب کشورمان مثل «مهدی رسولی»، «مهدی اکبری»، «محمدحسین پویانفر»و... دعوت شده است. در هر قسمت از برنامه پادکست 2 دقیقه ای با صدای استاد پناهیان و آیت الله تحریری با موضوعات روز جامعه پخش می شود. تیتراژ پایانی با صدای «محمد مهدی آرون» در 4 قسمت از برنامه به طور کامل پخش می شود.
حضرت زهرا(س) الگوی جاودانه برای زنان و حجت خدا بر روی زمین است/ «شب طلوع» ویژه برنامه آستان فاطمی
وی در ادامه از نام «شب طلوع» که نشات گرفته از زمان تشییع حضرت زهرا(س) است، گفت: حضرت فاطمه(س) پس از غروب آفتاب از دنیا رفت و با توجه به وصیت ایشان که فرموده بودند در تاریکی شب و زمانی که مردم خوابند، دفن شوند؛ حضرت علی(ع) به وصیتشان عمل کردند و به تنهایی ایشان را به خاک سپردند.

کارگردان برنامه «شب طلوع» حضرت فاطمه (س) را الگو برای تمام انسان‌ها و حجت خدا بر امامان معصوم (ع) و تمامی بشر دانست و افزود: میزبان برنامه از تمامی کارشناسان سوالاتی از قبیل «آیا حضرت فاطمه(س) می توانند برای همگان الگو باشند» را می پرسد و آن ها پاسخ می دهند؛ اگر به درستی به زندگی مادر سادات و فاطمیه پرداخته شود، متوجه می شویم که هنوز هم می توانیم ایشان را به عنوان یک الگوی واقعی بپذیریم. دوره ای که ایشان در قید حیات بودند، به نقش و اهمیت زن بها داده نمی شد و تنها پیامبر و اهل بیت ایشان بودند که به مقام زن احترام می گذاشتند. این موضوع ‌بیانگر این است که زنان‌ مبارز و انقلابی‌ و برجسته‌ عالم‌ می‌توانند از زندگی‌ پر از درس ‌ایشان، الگو برداری کنند.

حضرت زهرا(س) الگوی جاودانه برای زنان و حجت خدا بر روی زمین است/ «شب طلوع» ویژه برنامه آستان فاطمی
وی در خاتمه به استقبال مردم از این برنامه اشاره کرد و افزود: قبل از پخش قسمت اول برنامه، آیتم هایی از شبکه مجازی پخش و با استقبال مردم رو به رو شد. «شب طلوع» هر شب ساعت ۱۷:۳۰ و ۲۴ از شبکه دو سیما و همچنین ساعت ۲۲ از شبکه استانی نور پخش خواهد شد.

خبرنگار: محدثه رضایی
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.