رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیماری تب برفکی در بین دامهای استان با واکسیناسیون و انجام اقدامات لازم کنترل شده است.

بیماری تب برفکی در بین دامهای خراسان رضوی کنترل شده است

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا بهروزیان‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه با کنترل این بیماری شمار کانون‌های آن در استان نسبت به گذشته کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دامی دامپزشکی خراسان رضوی با بیان این که برنامه واکسیناسیون در این زمینه به صورت سراسری است و از طریق سازمان دامپزکشی کشور انجام می‌گیرد ادامه داد: در مرداد ماه امسال یک مرحله واکسیناسیون دام سبک و سنگین روستایی و عشایری در مقابله با بیماری تب برفکی انجام شده است.

وی گفت: از اول امسال ۱۹۷ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و سه میلیون و ۴۰۰ هزار راس گوسفند و بز در برابر تب برفکی واکسینه شده‌اند.

بهروزیان زاده افزود: در مرحله بعدی نیز طی بهمن و اسفند ماه امسال پیش بینی واکسیناسیون هفت میلیون راس گوسفند و بز را داریم.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری دانی دامپزشکی خراسان رضوی اضافه کرد: امسال سه کانون این بیماری در خراسان رضوی ثبت شده است و طی سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۷ کانون و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ کانون تب برفکی در استان داشته‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه امسال تلفاتی در بیماریهای دامی استان نداشته‌ایم و از نظر بیماری‌های دامی سال آرامی را در استان می گذرانیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.