رژیم صهیونیستی از توقف فعالیت ۱۱ فروند جنگنده «اف-۳۵» خود خبر داد.

توقف فعالیت ۱۱ فروند جنگنده اف- ۳۵ رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با توصیه بخش مدیریت تولید هواپیماهای آمریکا تصمیم گرفت که فعالیت ۱۱ فروند جنگنده اف-۳۵ "آدیر" را متوقف کند.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کردند: این تصمیم پس از نقصی که حدود دو هفته پیش در تگزاس در یک جنگنده اف-۳۵ نوع B آمریکایی رخ داد، اتخاذ شد.

وی تاکید کرد: با توجه به نتایج و اطلاعات ارسالی مشخص شد که این جنگنده‌ها برای رد احتمال وجود نقص فنی نیاز به بررسی ویژه دارند.

سخنگوی شرکت صنایع نظامی لاکهید مارتین ۲۵ آذر اعلام کرده بود که یک فروند جنگنده اف -۳۵ آمریکا طی پرواز آزمایشی در یک پایگاه هوایی در ایالت تگزاس سقوط کرد.

فرمانده نیروهای هوایی اسرائیل اوایل مرداد ماه نیز فعالیت هواپیماهای "اف-۳۵" آمریکا را به دلیل نقص فنی در این هواپیماها به صورت موقت متوقف کرده بود.

پایگاه خبری العهد اخیرا در گزارشی اعلام کرد که آمریکا بودجه هنگفتی را صرف توسعه جنگنده‌های نسل پنجم F-۳۵ کرده و در تلاش است تا آن را به عنوان یک جنگنده با قابلیت‌های فوق طبیعی به بازار جهانی عرضه کند، اما علی‌رغم این تلاش‌ها خسارت‌های آن بیش از یک میلیارد دلار بوده و این درحالی است که یک نبرد نیز نداشته است.

العهد در این باره نوشت: طبق اطلاعات منتشر شده درباره سوانح F-۳۵، هزینه ساخت یک جنگنده بیش از ۱۰۰ میلیون دلار است و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲، ۱۱ فروند از این جنگنده سقوط کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.