منابع عراقی از رایزنی رهبر جریان حکمت ملی با دبیرکل عصائب اهل الحق عراق و محورهای این دیدار خبر دادند.

رایزنی عمار حکیم با الخزعلی/ عمکرد دولت و چالش‌های فرار رو محور این دیدار

به گزارش قدس آنلاین، «عمار حکیم» رئیس جریان حکمت عراق با «قیس الخزعلی» دبیر کل عصائب اهل الحق عراق دیدار و گفتگو کرد.

در بیانیه دفتر «الخزعلی» آمده است که دبیر کل عصائب اهل الحق عراق در جریان دیدار با رئیس جریان حکمت عراق، عملکرد دولت و چالش‌های پیش روی آن و راههای حمایت از آن به منظور خدمات رسانی به مردم عراق را مورد رایزنی قرار داده است.

تاکید «حکیم» بر نقش عراق در مبارزه با تروریسم در دیدار هیئت مصری

از سوی دیگر عمار حکیم در دیدار با هیئت رسانه ای مصری گفت: عراق با تروریسم به نیابت از منطقه و دنیا مبارزه کرد و اگر جانفشانی عراقی ها نبود، تروریست گسترش پیدا می کرد.

کشور عراق ,

وی افزود: نابودی تروریسم یکی از مهمترین شالوده های ثبات عراق است. تروریسم امروز تهدید نظامی نیست بلکه تهدید امنیتی است.

عمار حکیم بر ادامه رویکرد اعتدالی و همزیستی تاکید کرد.

وی افزود: مصر و عراق مراکز عالی در این زمینه دارند که شامل نجف اشرف و الازهر است.

توییتر انتقاد سیاستمدار عراقی را تحمل نکرد

خبر سیاسی دیگر از عراق اینکه روز گذشته اعلام شد که در پی انتقاد شدید «جمال الکربولی» سیاستمدار اهل سنت عراق و رئیس حزب الحل، از «جنین پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق و «الینا رومانوسکی» سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق، طی پستی در توئیتر، این شرکت، حساب کاربری وی را در این پلتفرم تعلیق کرد.

وی در توییت خود نوشته بود: «عراقی‌ها از این که نماینده سازمان ملل در سفرهای گزینشی خود به ایفای نقش جدی تظاهر می‌کند در حالی که از نقض حقوق بشر در زندان‌ها صرف‌نظر می‌کند و مانع بازگشت آوارگان به شهرهایشان می‌شود، و ... خسته شده‌اند. زمانی که عراق به نمایندگی از جهان با تروریسم مبارزه می‌کرد، نقش او در بازسازی شهرهای ویران شده کجا بود؟ رقابت علنی میان نماینده سازمان ملل و سفیر آمریکا برای دیدار با سران فساد در عراق قابل توجیه نیست، جز اینکه آن‌ها نیز شریک واقعی همه بلاهایی هستند که در کشور رخ می دهد و حق السکوت می‌گیرند.»

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.