همزمان با ایام فاطمیه و فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) با نصب بیش از ۹۷۵ مترمربع کتیبه و پرچم مشکی، سیاه‌پوش شده است.

نصب کتیبه و پرچم مشکی ایام شهادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس خراسان، همزمان با ایام فاطمیه و فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) با نصب بیش از ۹۷۵ مترمربع کتیبه و پرچم مشکی، سیاه‌پوش و آماده میزبانی از زائران و مجاورانی شده است که برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت رضا (ع) و شرکت در مراسم‌های مذهبی این مناسبت به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

در این راستا، سه کتیبه بزرگ مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) به متراژ ۲۵۸ مترمربع در بالای ایوان صحن‌های آزادی، جمهوری و گوهرشاد نصب و با حال و هوای ماتم و عزای این ایام هماهنگ شده است.

همچنین کتیبه‌های دیواری مشکی در متراژ ۳۴۵ مترمربع در گوشه و کنار بست‌ها و صحن‌های مختلف؛ از انقلاب، آزادی و پیامبر اعظم (ص) تا قدس، غدیر و کوثر به چشم می‌خورد. در مجموع ۹۰ مترمربع کتیبه پارچه‌ای مشکی نیز در دورتا دور مکان‌های مرتفع از جمله نقاره‌خانه، ساعت صحن آزادی، گلدسته صحن انقلاب و سقاخانه‌ها قابل مشاهده است.

نصب ۱۰ مترمربع کتیبه روی درهای ورودی در صحن‌های آزادی، جمهوری و گوهرشاد و بست شیخ بهایی، مزین به اشعار و عبارت‌های مذهبی، از دیگر اقدامات انجامش ده برای سیاه‌پوشی بارگاه ملکوتی رضوی در آستانه شهادت بانوی دو عالم است.

همچنین ۲۷۳ مترمربع پرچم مشکی در برخی نقاط حرم مطهر رضوی از جمله صحن پیامبر اعظم (ص)، بست‌های شیخ طوسی، طبرسی و نواب صفوی و… نصب شده و دور تا دور ۳۰ ستون نوری صحن پیامبر اعظم (ص)، نیز علاوه بر پرچم‌های مشکی، بنرهای مناسبتی نصب شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.