نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: می‌توان نشانه‌های آشکاری در تاریخ یافت که مبارزات حضرت زهرا (س) برای جلوگیری از انحراف رهبری زمینه‌ای را ایجاد کند که نماز و سایر ارکان دین محفوظ بماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: حضرت زهرا (س) ضامن بقای اسلام شد

به گزارش قدس خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم عزای ظهر شهادت حضرت زهرا (س) که با حضور پرشور تشییع‌کنندگان پیکرهای مطهر ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: به همه شما برادران و خواهرانی که مسیری را همراه با شهدا شدید و در عزای مادر سادات در حرم مطهر رضوی اقامه عزا کردید، سلام و درود می‌فرستم، زیرا اقامه عزا در این بارگاه منور از یک جهت حائز اهمیت ویژه‌ای است و آن، تقدیم مراتب اخلاص و اندوه به ساحت قدسی علی بن موسی‌الرضا (ع) است که بر فرش صاحب این خانه، ذات اقدس پروردگار آن را خریداری می‌کند.


وی افزود: بااین‌حال، به‌موازات عشق و ارادتی که از ناحیه همه شما عزیزان نسبت به وجود اقدس زهرای اطهر (س) صورت می‌گیرد، نزد پروردگار به‌مراتب مطلوب‌تر و محبوب‌تر است اگر با معرفت و شناخت نسبت به سیره دختر پیامبر (ص) همراه شود و آحاد دلدادگان حضرت زهرا (س) بدانند که مجاهدت‌های سیاسی آنان نه منحصر در یک مبارزه برای دستیابی به حکومت بلکه تلاشی برای حفظ اسلام و ارکان اساسی دین خدا بود.


نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تشریح تفاوت شیوه مبارزه حضرت علی (ع) و زهرای اطهر (س) خاطرنشان کرد: عبدالله ابن عمر از نبی مکرم اسلام (ص) نقل کرده است که ایشان از انحراف دین خدا پس از وفاتشان خبر داده و فرموده بودند که حکومت نخستین زمینه انحراف و نماز آخرین رشته آن است و بر همین اساس، می‌توان نشانه‌های آشکاری در تاریخ یافت که مبارزات حضرت زهرا (س) برای جلوگیری از انحراف رهبری زمینه‌ای را ایجاد کند که نماز و سایر ارکان دین محفوظ بماند.


وی ادامه داد: بااین‌حال، حقیقت این است که در دفاع از اصل دین، رهبر امت یک وظیفه و رهروان او وظیفه دیگری دارند؛ همان‌طور که در جریان ماجرای کوچه هم علی بن ابی‌طالب (ع) می‌توانست دست به قبضه شمشیر ببرد و با ذوالفقارش نه‌فقط متجاوزان به حریم خانه‌اش بلکه کل شهر را برهم بریزد، اما حاضر شد تا همسرش را تازیانه بزنند و با کمندی خودش را کت و بال ببندند، اما در تاریخ این‌طور ثبت نشود که اسلام در مقام یک الگو برای قدرت و حاکمیت در شرایط بحرانی همچون سایر نظریه‌های حاکمیتی دست به شمشیر می‌برد و بهره‌ای از جهاد فرهنگی ندارد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.