تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که تاکنون ۱۲۲ نفر بر اثر ابتلا به نوع تهاجمی عفونت‌های استرپتوکوکی در عرض سه ماه گذشته و در بحبوحه کمبود داروی آنتی‌بیوتیک جان باخته‌اند.

کمبود آنتی‌بیوتیک در انگلیس، افزایش قربانیان بیماری‌های عفونی را رقم زد

به گزارش قدس آنلاین، آژانس امنیت بهداشت انگلیس روز جمعه اعلام کرد که از این تعداد ۳۰ نفر کودک و ۲۵ مورد زیر ۱۸ سال بوده اند. آخرین مورد روز چهارشنبه گزارش شد که اداره بهداشت عمومی اسکاتلند از مرگ دو کودک مبتلا به عفونت‌های استرپتوکوکی خبر داد.

طبق گزارش آژانس امنیت بهداشت انگلیس در بازه زمانی ۱۹ سپتامبر تا ۲۵ دسامبر ۱۵۱ مورد ابتلا به نوع تهاجمی باکتری استرپتوکوک در بین کودکان یک تا چهار سال ثبت شده است. این درحالیست که در مجموع سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی ۱۹۴ مورد ثبت شده است.

این باکتری معمولاً موجب ایجاد عفونت خفیف و منجر به گلودرد یا مخملک می‌شود که به راحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان است. در شرایط بسیار نادر، این باکتری می‌تواند وارد جریان خون و باعث بیماری جدی شود که به آن استرپتوکوک مهاجم گروه A می گویند.

چندی پیش رسانه های انگلیس از کمبود آنتی‌بیوتیک برای درمان این بیماری خبر دادند. رئیس یکی از داروخانه‌های زنجیره‌ای در انگلیس که خواست نامش فاش نشود به گاردین گفت که قیمت آموکسی سیلین از ۸۰ پنس به ۱۸ پوند (۱۸۰۰ پنس) افزایش یافته است.

هم زمان رسانه‌های انگلیس فرازهایی از نامه سازمان خدمات ملی بهداشت(ان‌اچ‌اس) به داروخانه‌ها را منتشر کرده‌اند که درباره «وقفه موقت در عرضه برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها به دلیل افزایش تقاضا» هشدار داده شده است.

یک سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس وضع موجود را به کمبود جهانی مواد اولیه برای تهیه آنتی‌بیوتیک نسبت داد و ادعا کرد که نوسان قیمت این دارو امری طبیعی است. چندی بعد معاون وزیر بهداشت انگلیس با اعتراف به کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور اعلام کرد که پروتکل‌ تجویز داروی‌های جایگزین برای پزشکان فعال شده است.

هم زمان مدیران مدارس ابتدایی انگلیس با ارسال نامه‌هایی از والدین خواسته‌اند که مراقب علائم عفونت استرپتوکوک در فرزندان خود باشند و در صورت مشاهده نشانه‌ها بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنند.

کارشناسان بهداشتی در انگلیس می‌گویند که ابتلا به این باکتری در بیشتر موارد با مصرف دارو قابل درمان است اما در برخی موارد که بیمار دچار تب شدید، درد عضلانی، حالت تهوع و تغییر مزاج شده است می‌تواند منجر به تلفات شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.