۳ نماینده از کردستان در لیگ جدید دسته اول فوتسال بانوان کشور حضور دارند.

حضور ۳ نماینده کردستان در لیگ اول فوتسال بانوان کشور

به گزارش قدس آنلاین، با اعلام فدراسیون فوتبال بیستمین دوره مسابقات لیگ دسته اول فوتسال بانوان کشور اواخر دیماه به میزبانی شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

براین اساس، لیگ دسته یکم فوتسال بانوان کشور از روز چهارشنبه ۲۸ دیماه با شرکت ۳۵ تیم در ۶ گروه ۵ و ۶ تیمی به صورت دوره‌ای رفت و برگشت آغاز به کار خواهد کرد.

سه نماینده از استان کردستان در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده و در گروه‌های سوم، چهارم و ششم قرار گرفته‌اند.

در گروه سوم این رقابت‌ها تیم یاران سهرابی دیواندره قرار گرفته و با تیم‌های آپادانا تبریز، هیات فوتبال چابکسر، پارسه کرمان، نفت امیدیه و کاروتک شیراز هم‌گروه شده است.

همچنین در گروه چهارم رقابت‌های لیگ دسته یکم فوتسال بانوان کشور تیم‌های آلاله جم، گلبرگ تاکستان، هیرسا تهران، آراس نیشابور، صدرا نکا به همراه وچان کردستان جای گرفته‌اند.

روکال کردستان دیگر نماینده این استان است که در گروه ششم این رقابت‌ها با تیم‌های اتحاد آراد تهران، شهید علی محمدی زنجان، هیات فوتبال کهکیلویه، هیات فوتبال بهمنیر و آنی پمپ ترکان کیا هم‌گروه شده است.

گفتنی است؛ در پایان دور نخست مسابقات لیگ دسته یکم فوتسال بانوان دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود می‌کنند و در دو گروه شش تیمی به رقابت می‌پردازند و در پایان چهار تیم به لیگ برتر صعود می نمایند و تیم‌های پایانی هر گروه نیز به لیگ دسته دوم سقوط خواهند کرد.

حضور ۲ کردستانی در رقابت‌های گلبال قهرمانی نابینایان و کم‌بینایان جهان

رقابت‌های گلبال قهرمانی جهان به مدت ۱۰ روز با حضور نمایندگان ۱۶ کشور جهان به میزبانی کشور پرتغال برگزار شد.

تیم گلبال مردان ایران در این دوره از مسابقات با چین، لیتوانی، اوکراین، آمریکا، مصر، مکزیک و کلمبیا هم‌گروه بود و برزیل قهرمان پارالمپیک، الجزایر، ژاپن، ترکیه، کانادا، آلمان، پرتغال و بلژیک در گروه دیگر با هم به رقابت پرداختند.

هوشنگ شریعتی به عنوان داور و فردین زندکریمی به عنوان مربی، دو ورزشکار کردستانی هستند که همراه با کاروان تیم ملی گلبال کشورمان به رقابت‌های قهرمانی جهان پرتغال اعزام شدند.

گلبالیست‌های کشورمان موفق شدند با شکست حریفان خود به دیدار یک چهارم نهایی راه پیدا کردند و در دیدار مرحله یک ‌چهارم نهایی نیز به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۱۵ بر ۵ مقابل این حریف شکست خورد و با کسب جایگاه چهارم مسابقات از ادامه رقابت‌ها کنار رفت.
تیم کشورمان که در مرحله گروهی، چهار برد مقابل کلمبیا، مصر، آرژانتین، اوکراین و سه باخت مقابل، چین، آمریکا، لیتوانی کسب کرده بود، در رده چهارم ایستاده بود.

هوشنگ شریعتی داور بین‌المللی و شایسته کردستانی که در این مسابقات به قضاوت پرداخت، دارای مدرک سطح سه بین‌المللی گلبال است که در سال ۲۰۰۶ میلادی در منچستر اخذ کرد.

این داور کردستانی با تجربه حضور در رقابت‌های پارالمپیک لندن، بازی‌های آسیائی اینچئون کره جنوبی، مسابقات آسیائی گوانگژو چین و مسابقات گلبال کسب سهمیه المپیک لهستان - پارالمپیک لندن را در کارنامه خود دارد و مسابقات حساس و مهمی را قضاوت کرده است.

همچنین فردین زندکریمی مربی بادانش کردستانی تجربه حضور در رقابت‌های پاراالمپیک لندن به عنوان سرمربیگری تیم ملی ایران را در کارنامه خود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.