شهردار تهران با اشاره به احداث و تکمیل تقاطع‌های غیر همسطح در شهر تهران از کاهش طول مسیر و جلوگیری از هدر رفت وقت شهروندان تهرانی خبر داد.

کاهش طول مسیر تهرانی‌هاومصرف۶۰۰هزار لیتری روزانه بنزین با احداث تقاطع‌های غیرهمسطح پایتخت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی در آئین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیر همسطح در نوزدهمین شنبه افتخار و امید، گفت: مفتخریم شنبه دیگری در خدمت شهروندان باشیم و افتخار داریم در استمرار این مسیر گام‌های بلندی برداریم. امروز مشکل آلودگی هوا مشکلی است که ما را آزار می‌دهد و پیر و جوان، کوچک و بزرگ هم ندارد و در حقیقت هر کسی را به اقتضای سنش آزار می‌دهد.

وی افزود: مشکل ترافیک، ارائه خدمت درست و تنظیم خدمات شهر نکاتی هستند که مردم ما انتظار دارند و مشکلات در این ناحیه آنها را آزار می‌دهد. سال گذشته وقتی بررسی کردیم که چگونه ما باید راه حلی داشته باشیم تا مشکلات متعدد شهر را در هر بخش دنبال و حل و فصل کنیم به این نقطه رسیدیم که نیازمند تحول کالبدی هستیم تا نیازهای شهروندان از طرق مختلف از جمله ایجاد زمینه فراهم شدن مسکن و شرایط مناسب حمل و نقل را برای آنها برآورده کنیم.

شهردار تهران با اشاره به تلاش برای ایجاد افق مطلوب و تسهیل‌گری در مسیر تردد مردم، افزود: خدا لطف کرد احداث یک آزادراه و دو بزرگراه را آغاز کردیم. آزادراه شهید شوشتری به طول ۱۶.۵ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته و بزرگراه شهید بروجردی و ادامه یال غربی بزرگراه یادگار امام به طول ۹.۵ کیلومتر امکانی را فراهم کرد که نزدیک به ۲۵ کیلومتر کار با عدد ۹۰۰۰ میلیارد تومان قیمت تمام شده به نرخ قیمت امروز دنبال شود.

وی ادامه داد: بخش اول شهید بروجردی امسال و بخش دوم آن در نیمه نخست سال آینده، بخش اول شهید شوشتری در نیمه اول سال آینده، یادگار امام در یک سال و نیم آینده و شهید شوشتری تا دو سال و نیم آینده به اتمام می‌رسد که حجم ریالی آنها نیز حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومان است. امر مغفول در این میان اصلاح تقاطع‌ها در بزرگراه‌ها بود که به آن پرداخته شد و کار معطلی بود که موجب می‌شد مردم کیلومترها راه را دور بزنند. ۹۸ اصلاح تقاطع و ساخت شرایطی که سرجمع ۲۰۰ کیلومتر زیرسازی و توسعه نیاز داشت، در دستور کار قرار گرفت و ۱۲ هزار میلیارد تومان حجم ریالی مورد نیاز آن بود.

وی ادامه داد: اولین حاصل این امر مهم این بود که مردم به جای اینکه ۷۸۵ کیلومتر راه بروند ۵۷ کیلومتر راه می‌روند و روزانه ۶۰۰ هزار لیتر بنزین مصرفش کاهش پیدا می‌کند و وقت مردم در بزرگراه‌ها هدر نمی‌رود و از تضییع حقوق آنها جلوگیری می‌شود. این در حالیست که کل بزرگراه‌های شهر تهران بیش از ۶۰۰ کیلومتر است.

زاکانی تاکید کرد: تا امروز غریب به ۷۰۰ میلیارد و با این ۲۳ پروژه ۲۰۰۰ میلیارد تومان عملیاتی شده و سال آینده ۱۸۵ کیلومتر راه مردم را کوتاهتر می‌کنیم. بی تردید موضوع ما آلودگی هوا، ترافیک و غیر قابل تحمل شدن شهر از بعد مسائل ترافیکی است که وقت مردم را هدر می‌دهد و حق‌الناس است. لذا ضروری می‌دانیم گام‌های بلندی در این مسیر برداریم.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که معطل امکان نخواهیم شد و ۶۰ تقاطع را اصلاح خواهیم کرد و ۹۰۰۰ میلیارد تومان هزینه‌ای که در بر دارد را تامین خواهیم کرد و گام‌های بلندی در مسیر حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک برخواهیم داشت. قطعا این دو معضل نیاز به همت دارد و این همت عالی در متن جامعه و مدیران کشور وجود دارد.

شهردار تهران با اشاره به گذشت یک روز از روز بصیرت، گفت: بزرگترین دشمنی با آمریکا نوکری و خدمت برای مردم است. هر کسی غیر از این را بخواهد به بیراهه رفته و رهبر معظم انقلاب و مردم نیز از ما چنین انتظاری دارند. لذا باید کوشش کنیم مشکلات را حل و فصل کنیم. بی تردید این اتفاقات و تلاطم‌ها می‌گذرد و روسیاهی به زغال می‌ماند.

وی افزود: حاج قاسم وقتی شروع کرد مبتنی بر وظیفه و اعتقادی شروع کرد. روزهای اول امیدی به چیرگی بر خونخواران داعشی نبود، اما به خدا توکل کرد و خود را وقف این راه کرد و خداوند هم جلوه گری کرد و لطفش را شامل حال همه مسلمین کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.