مدیر روابط عمومی نمایش «دلشوره» در گفت وگو با قدس آنلاین اظهار کرد: مهمترین پیام این نمایش مظلومیت خاندان عصمت و طهارت است، همچنین غربت مادر سادات مابین اندکی از مردم که خود را مسلمان می نامند بسیار به چشم می آید.

«دلشوره» روایتگر کارگران باغ فدک پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) است/ حضرت فاطمه(س) اولین مدافع ولایت حضرت علی(ع) بودند

به گزارش قدس آنلاین نوانمایش «دلشوره» همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) به کارگردانی «محمدرضا طهرانی‌صادق» از 7 دی در تماشاخانه مهر حوزه هنری پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این نمایش به همت کانون محمدیه؛ نوجوانان محله دروازه‌غار تهران تولید شده است.

امیر مهدی فهیمی راد، مدیر روابط عمومی نمایش «دلشوره» با اشاره به محتوای نمایش نامه که در ارتباط با ایام فاطمیه است گفت: داستان روایتگر ارتباط کارگران باغ فدک است که خبر غصبی بودن این باغ به گوش آن ها رسیده و شروع به مشاجره می کنند. در واقع این روایت مقدمه ای است بر شرح وقایعی که در ایام سوگواری بر خاندان اهل بیت(ع) گذشته است.

وی نمایش قصه متفاوتی از زندگی حضرت زهرا(س) را یکی از اهداف خود دانست و افزود: ما تصمیم داشتیم این نمایش را طوری بسازیم که به صورت مستقیم وارد بحث روضه نشود و در همین راستا داستان یکی از اموال حضرت زهرا(س) را در یک نصفه روز به تصویر کشیدیم و از این طریق گریزی به روضه زدیم.

فهیمی راد در پاسخ به این سوال که چرا این موضوع را در قالب نوا نمایش به تصویر کشیدید توضیح داد: ما یک مجموعه فرهنگی هستیم که با تعداد کثیری از کودکان و نوجوانان محله دروازه غار همکاری می کنیم و قصد داشتیم در حد توان از پتانسیل آن ها استفاده کنیم. این جوانان و نوجوانان در دو بخش تئاتر و سرود مشغول به فعالیت هستند و ما این دو بخش را با هم تلفیق و صفر تا صد کار را به آن ها سپردیم. از طرفی سعی کردیم بچه ها را با قرار دادن در این شرایط با حال و هوای فاطمیه بیشتر آشنا کنیم.
«دلشوره» روایتگر کارگران باغ فدک پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) است/ حضرت فاطمه(س) اولین مدافع ولایت حضرت علی(ع) بودند
مدیر روابط عمومی نمایش «دلشوره» مهمترین پیام این نمایش را مظلومیت خاندان عصمت و طهارت دانست و گفت: بعد از وفات حضرت رسول(ص) مردم شهر همه ی حرف های ایشان از جمله صحبت هایی که در غدیرخم زده شد را فراموش می کنند و گویا همگی منتظر این اتفاق بودند. مردم بی رحمی های خود را از معمولی ترین موضوع(هدیه باغ فدک از طرف حضرت رسول(ص) به دخترشان حضرت زهرا(س)) آغاز و تا عصر خلافت ادامه می دهند. غربت مادر سادات مابین اندکی از مردم که خود را مسلمان می نامند بسیار به چشم می آید.

وی از علت انتخاب نام «دلشوره» برای این نمایش گفت: کارگرانی در باغ فدک حضور دارند که دارای شخصیت های چندگانه ای هستند و اندکی از آن ها برای سرنوشت این باغ دلشوره و نگرانی عجیبی دارند و تمایل دارند که حضرت علی (ع) به خلافت برسد و در مقابل عده ای از کارگران خاکستری فقط نگران از دست دادن پست و مقام خود در آن باغ هستند. «دلشوره» از نظر جنبه مادی نگرانی کارگران از غصب باغ و از نظر جنبه معنوی نگرانی هایی است که پس از آن برای خاندان اهل بیت(ع) پیش می آید.

«دلشوره» روایتگر کارگران باغ فدک پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) است/ حضرت فاطمه(س) اولین مدافع ولایت حضرت علی(ع) بودند
وی در ادامه از شخصیت حضرت فاطمه(س) گفت: ایشان اولین مدافع و سرباز ولایت حضرت علی(ع) بودند. ایشان با خطبه خوانی و رفتارهای شایسته ای که از خود نشان می دادند تعریف واقعی اسلام که پیامبر(ص) هم به آن اشاره کرده بودند را به همگان یادآوری کردند. همچنین عملکرد سیاسی حضرت زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت، پس از دوران رحلت پیامبر اکرم(ص) تا زمان شهادت ایشان، از فرازهای مهم تاریخ اسلام است.

خبرنگار: محدثه رضایی


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.