رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با بیان اینکه تا پایان روز جمعه ۱۶ دی ماه آماده باش هستیم، به زائران مرقد شهید سلیمانی توصیه کرد: به دلیل اینکه با خستگی از استان کرمان خارج می شوند، همراهان راننده باید مراقبت کنند و راننده خسته و خواب آلود نباشد و کسی رانندگی کند که آشنایی بیشتری با جاده و هوشیاری و دقت بیشتری دارد.

توصیه‌های رئیس پلیس راه کرمان به زائران حاج قاسم

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی رضایی ظهر امروز ۱۱ دی ماه در نشست خبری با اشاره به اهمیت کار رسانه ها در همکاری با پلیس اظهار کرد: ۲۹ هزار کیلومتر طول راه های استان کرمان است و پهناورترین استان کشور هستیم که تلاش می کنیم حوادث جاده ای کاهش یابد و در این راستا همکاری رسانه ها اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله ۱۰۰۰ نفر تلفات ترافیکی در استان کرمان داریم، افزود: در راستای کاهش حوادث رانندگی در استان ۲۶۰ جلسه با سایر سازمان ها اعم از دستگاه قضائی، ائمه جمعه و ... برگزار کرده و ۱۵۳ تیم تلفیقی با راهداری تشکیل داده ایم.

رضایی با بیان اینکه استان معدنی هستیم و بار زیادی در داخل استان جابه جا و از استان به سمت بنادر حمل می شود، تصریح کرد: ۲۱ دستگاه خودروی گشت نامحسوس امسال اضافه شده و روزانه حداقل ۲۱ دستگاه خودروی گشت نامحسوس در جاده های استان بر رفتار ترافیکی رانندگان نظارت می کنند. ضمن اینکه ائمه جمعه و جماعات در جلب مشارکت های مردمی در کاهس سوانح نقش خوبی دارند و جلساتی با دهیاران و اعضای شوراها داشته ایم.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با بیان اینکه ۴۸ درصد حوادث در راه های روستائی اتفاق می افتد، گفت: طرح زمستانی پلیس را نیز از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد؛ ۲۹ گردنه در کل استان داریم که در گردنه کفنوئیه بافت – کرمان و خانه سرخ در محور سیرجان – کرمان همکارن ما حضور شبانه روزی دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر ناوگان مسافربری در سال جاری اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس کنترل و ۸۰۰۰ مورد اعمال قانون شده است. اسکورت بیش از ۷۵۰ دستگاه اتوبوس را در طرح ترافیکی اربعین داشتیم و هیچ حادثه ای رخ نداد و اسکورت خودروهای حامل زائران حاج قاسم سلیمانی را نیز در دهه مقاومت انجام می دهیم.

رضایی با اشاره به اینکه ۳۲ دستگاه باید در بحث ترافیک جوابگو باشند که هشت دستگاه نقش کلیدی دارند و همه باید سهم خود را ایفا کنند، گفت: کار پلیس راه بیشتر سخت افزاری در جاده هاست.

وی اظهار کرد: در سال جاری بیش ۴۵۰۰ راننده را در بحث امداد جاده ای از جمله احیاء، شکستگی و اقدامات کمک های اولیه آموزش دادیم.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در ادامه گفت: به دلیل طول راه های استان، فراوانی حوادث ترافیکی بالاست و در ۹ ماهه سال جاری در شمال و جنوب استان کرمان ۶۲۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: تمرکز را بر برخورد با تخلفات حادثه ساز گذاشته ایم و در ۹ ماهه امسال ۱۶ درصد افزایش برخورد در این حوزه داشتیم و توقیف خودروی کسانی که امنیت خود و دیگر رانندگان را به خطر می اندازند، ۸۵۰۰ دستگاه بوده است

رضایی با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی و واژگونی از چالش های راه های استان کرمان است، گفت: تردد در محورهای استان ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که اثر خود را نیز در حوادث و تلفات جاده ای می گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در دهه مقاومت نیز پلیس راه ۱۰۰ درصد آماده باش است و ۱۲ تیم از استان های سیستان و بلوچستان، فارس، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد وارد استان کرمان شده و در مرزهای ورودی استان همکاری دارند تا زائران حاج قاسم بدون هیچ حادثه ای و با آرامش رفت و آمد کنند و تا انتهای محورهای استان کرمان زائران را همراهی می کنیم و حتی جایی راننده ای اگر خواب آلود و یا خسته باشد، اسکان می دهیم.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با بیان اینکه تا پایان روز جمعه ۱۶ دی ماه آماده باش هستیم، به زائران مرقد شهید سلیمانی توصیه کرد: به دلیل اینکه با خستگی از استان کرمان خارج می شوند، همراهان راننده باید مراقبت کنند و راننده خسته و خواب آلود نباشد و کسی رانندگی کند که آشنایی بیشتری با جاده و هوشیاری و دقت بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: لازم است زائران نکات ایمنی را رعایت و در نقاط مختلف و خروجی های استان کرمان استراحت کنند.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه عامل انسانی، وسیله نقلیه، راه و گاهی شرایط جوی در حوادث رانندگی موثر است، گفت: اما بخش عمده ای از مسئله به راننده برمی گردد که در این زمینه باید فرهنگسازی بشود.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی خیلی باید کار شود زیرا بسیاری از حوادث ناشی از خطای انسانی است و اگر همه در فرهنگسازی کمک کنند، بخش قابل توجهی از آمار حوادث و تلفات کاهش پیدا می کند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی فرهنگسازی، آموزش و نظارت بر رفتار ترافیکی را از اداره خود آغاز کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.