کارگردان مستند «هزار و دوازده» در گفت وگو با قدس آنلاین بیان کرد: سردار سلیمانی راه جهاد را برای همگان گشود و پس از ایشان برای حفظ مکتب ایشان، باید ادامه دهنده این مسیر باشیم.

مستند «هزار و دوازده» روایتگر بدرقۀ باشکوه مردم کرمان از سردار سلیمانی

به گزارش قدس آنلاین مستند «هزار و دوازده» روایتی از تشییع با شکوه و خاکسپاری پیکر پاک سردار دلها شهید حاج‌قاسم سلیمانی است. مدت این مستند 45 دقیقه است.
مستند «هزار و دوازده» روایتگر بدرقۀ باشکوه مردم کرمان از سردار سلیمانی/ حاج قاسم هزار و دوازدهمین شهید گلزار شهدای کرمان شد
امیرحسین خلیلی،کارگردان مستند «هزار و دوازده» در ارتباط با موضوع مستند گفت: روایتگر بدرقۀ باشکوه مردم کرمان به‌ عنوان زادگاه و آرامگاه شهید سلیمانی است و تلاش می‌کند بخشی از احساسات مردم این شهر را با زبانی شاعرانه و فرامتن به مخاطبان منتقل کند.

وی هدف خود از ساخت این مستند را ادای دین به حاج قاسم دانست و ادامه داد: علاوه بر ناراحتی و غمی که به دلیل از دست دادن سردار سلیمانی داشتم، تصمیم گرفتم با ساخت این مستند رد پایی از خود در این واقعه به جا بگذارم و حضور مردم از شهرهای مختلف را در آئین تشییع باشکوه ایشان به یادگار ثبت کنم.

خلیلی از علت انتخاب نام«هزار و دوازده» برای این مستند گفت: این عدد نشات گرفته از یکی خاطرات حاج قاسم است که یکی از دوستانشان آن را نقل کردند. یک روز حاج قاسم که فرمانده لشکر ثارالله کرمان بودند به گلزار شهدای این شهر می روند و زمانی که می بینند بسیاری از دوستانشان شهید شدند بسیار منقلب می شوند و با خود زمزمه می کنند که در کرمان هزار و یازده شهید وجود دارد و ای کاش من هزارو دوازدهمین شهید این شهر باشم و دقیقا پس از زمانی کوتاه این اتفاق پیش می آید و ایشان به آرزوی خود می رسند.


این کارگردان مستند در پاسخ به این سوال که برای حفظ مکتب و راه حاج قاسم چه کارهایی باید انجام داد،عنوان کرد: تلاش ها و مجاهدت های ایشان پایان ناپذیر بود. حاج قاسم لحظه امنی برای خود قرار نمی داد و همیشه در حال طی کردن مسیر جهاد و مبارزه بود. ما انسان ها باید مجاهدت واقعی را از ایشان یاد بگیریم و آن را برای خود تبدیل به یک الگوی رفتاری کنیم. سردار سلیمانی راه جهاد را برای همگان گشود و پس از ایشان برای حفظ مکتب، باید ادامه دهنده این مسیر باشیم.

وی ادامه داد: در جهانی که گرایش انسان ها به اخلاق و معارف الهی کمتر شده و علیه این گزاره تبلیغ می شود و برخی فضاهای عمومی که سعی در از بین بردن ریشه های فطری انسان ها دارند، حاج قاسم نوری امیدی برای ما است و چراغی را به دستمان می دهد تا انسان ها از مرزهای اخلاق و شرافت انسانی فاصله نگیرند.

امیرحسین خلیلی مهمترین پیام این مستند را پیوند انسان ها با مسائل اخلاقی و دینی دانست و افزود: در آئین تشییع حاج قاسم انسان ها با گرایش ها و ادیان متفاوت حضور دارند و در واقع این تشییع گرامیداشت مقام انسانی است که خود را بسیار به مسائل اخلاقی و الهی نزدیک کرد و بنیان گذار راهبردهای مقاومت بود.​​​​​​​​​​​​​​
مستند «هزار و دوازده» روایتگر بدرقۀ باشکوه مردم کرمان از سردار سلیمانی/ حاج قاسم هزار و دوازدهمین شهید گلزار شهدای کرمان شد
وی در خاتمه به استقبال خوب مردم اشاره کرد و گفت: «هزار و دوازده» از تلویزیون و برخی محافل خصوصی مانند هیآت مذهبی پخش شد، نقطه نظرات مثبت و علاقه مندی مردم به چشم خورد. طبیعتا جذابیت این مستند برای قشرهایی از مردم که به شخصیت حاج قاسم علاقه دارند بسیار بیشتر بود.

خبرنگار: محدثه رضایی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.