مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در قالب اجرای طرح ساماندهی خانه‌مسافرهای مشهد ۲ هزار و ۹۶۹ خانه شخصی که به صورت غیرمجاز، مسافران و زائران را در مشهد اسکان می‌دادند شناسایی شدند.

شناسایی حدود ۳هزار خانه‌مسافر غیرمجاز در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سیدجواد موسوی در دیدار با شهردار منطقه ثامن مشهد با اعلام این مطلب اظهار کرد: در اجرای این طرح که با حمایت فرمانداری مشهد انجام شد تاکنون هزار و ۱۰ خانه‌مسافر ساماندهی و ۳۲۱واحد نیز با توجه به اینکه شرایط مناسب و در خور شأن زائر را نداشتند مهر و موم شده که این تعداد به جز ۲ هزار و ۹۶۹ واحدی است که شناسایی شده است.


وی ادامه داد: شهرداری منطقه ثامن واحدهای اقامتی دارای تجاری موقت را با در نظر گرفتن شرایط ایمنی ساختمان به اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان مشهد معرفی و اداره گردشگری پس از بازدید مجوز فعالیت صادر می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی از آثار تاریخی و فرهنگی این منطقه گفت: بافت پیرامون حرم مطهر رضوی داستان‌ها و روایت‌هایی از میهمان‌نوازی مردم مشهد را در دل خود دارد و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی زائران در محدوده شهرداری ثامن باید زائران و مسافران را برای دیدن این بناهای تاریخی و شنیدن داستان‌های قدیم شهر مشهد ترغیب کند.


رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد هم گفت: تعامل خوبی بین شهرداری مشهد به ویژه منطقه ثامن شکل گرفته و با همکاری شهرداری، عملیات مرمتی سرای عزیزالله اف در حال انجام است.


حسین امیرکلالی افزود: بسته‌های در حال تدوین احیای پهنه‌های تاریخی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی از دیگر مواردی است که در تعامل بین شهرداری و میراث ‌فرهنگی به سرانجام خواهد رسید.


ساسان نورین مقدم، شهردار منطقه ثامن مشهد هم ضمن اعلام آمادگی این شهرداری برای همکاری بیشتر با اداره‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گزارشی از وضعیت زائرسراهای ارزان‌قیمت ارائه کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.