دو مستند روایت حضور تیپ امام حسین(ع) لشکر فاطمیون و تجربه نگاری خبرنگار و مستند ساز بحران شهید خزائی در مشهد به نمایش درآمد. 

نمایش دو مستند از جنگ سوریه در مشهد 

به گزارش قدس خراسان دو مستند روایت حضور تیپ امام حسین(ع) لشکر فاطمیون و تجربه نگاری خبرنگار و مستند ساز بحران شهید خزائی در مشهد به نمایش درآمد.

در حاشیه نمایش دو مستند "المیادین" و "آخرین گزارش" به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در محل حسینیه قرآن و عترت، مهدی جمالیان کارگردان این دو مستند در گفتگو با قدس خراسان گفت: مستند المیادین و آخرین گزارش روایت بخش کوچکی از رشادت های مدافعان حرم از جمله تیپ امام حسین(ع) لشگر فاطمیون و شهید محسن خزائی خبرنگار صدا و سیما است که در این دو مستند به تصویر کشیده شده اند.

وی در ادامه افزود: مستند آخرین گزارش تجربه نگاری خبرنگار بحران صدا و سیما شهید محسن خزائی در جنگ سوریه است که جمع آوری تصاویر آرشیو این کار که بنا به دلایلی از بین رفته بود تنها سه تا چهار سال زمان برد و در نهایت سال گذشته این مستند در سوریه تولید شد.

کارگردان مستند آخرین گزارش در باره وجه مفهومی نام این مستند عنوان کرد: نام مستند برگرفته از آخرین گزارش شهید محسن خزائی در سوریه است که قبل از شهادتش آن را گرفته بود و در جریان ساخت این مستند ما در محل شهادت و آخرین گزارش تصویری این شهید حضور پیدا کردیم و آن را به تصویر کشیدیم.


جمالیان با یادآوری مظلومیت فاطمیون و شهدای این لشکر در ادامه گفت: فاطمیون در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه بی نظیر بودند و مستند المیادین شرح وقایع نبرد المیادین در شرق سوریه است که به فرماندهی شهید سلیمانی انجام شد و بعد از این عملیات نبرد ابوکمال شکل گرفت و آخرین پایگاه تروریست ها در منطقه نابود شد.


وی افزود:در جریان نبرد المیادین، دوربینی از تروریست ها به دست نیروهای فاطمیون می افتد و روایت این مستند براساس تصاویر آن شکل گرفته است.


کارگردان این دو مستند ضمن اشاره به برنامه پخش در صدا و سیما گفت: مستند المیادین و آخرین گزارش برای نمایش تحویل صدا و سیما شده است و از امروز صبح پخش استانی آن شروع آغاز شده است.
همچنین تقدیر از خانواده شهید محسن خزائی بخش دیگری از این مراسم بود.


گفتنی است شهید محسن خزائی در سال ۱۳۹۲ به عنوان خبرنگار رسمی شبکه خبر فعالیت خود را در سوریه آغاز کرد و در ابتدای آبان ماه ۱۳۹۵ به عنوان مدیر خبرگزاری صدا و سیما در سوریه منصوب شد و در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ در منطقه منیان شهر حلب سوریه بر اثر اصابت ترکش خمپاره در حین تهیه گزارش خبری به شهادت رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.