رئیس پلیس راه کشور از افزایش ۱۵ درصدی تلفات به سبب تصادف خودروها در جاده‌ها در ۸ ماه امسال خبر داد و گفت: در ۸ ماه امسال ۱۰ هزار و ۲۴۵ نفر به سبب تصادف در جاده‌ها کشته شده‌اند.

۱۰ هزار نفر امسال در تصادفات جاده‌ای جان باخته‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سردار حسن مؤمنی امشب در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان بوشهر با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به کاهش تصادفات و نقش دستگاه‌ها از نظر کمی و کیفی اظهار داشت: ۳۳ دستگاه اجرایی در تصادفات ارتباط مهمی دارند که ۸ دستگاه دارای نقش مستقیم هستند.

وی با بیان اینکه در عید نوروز گذشته تصادفات جاده‌ای و تلفات نسبت به سال ماقبل آن کاهش یافت گفت: با مهار تردد در جاده‌ها در ایام تعطیلات نوروز امسال تصادفات کاهش، ولی پس از آن افزایش یافت.

رئیس پلیس راه کشور از افزایش ۱۵ درصد تلفات تصادفات جاده‌ای در کشور در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: در ۸ ماه امسال ۱۰ هزار و ۲۴۵ نفر به سبب تصادفات در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سردار مؤمنی تعداد فوتی‌ها به سبب تصادفات در ۸ ماه سال قبل را ۸ هزار و ۸۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک‌هزار و ۳۴۶ نفر افزایش یافته است.

وی تعداد فوتی‌های تصادفات در جاده‌ها در کشور سالانه را ۱۷ هزار نفر دانست و تصریح کرد: در کنار کشته شدن ۱۷ هزار نفر به سبب تصادفات خودرویی در جاده‌ها بیش از ۳۰۰ هزار نفر مصدوم می‌شوند.

رئیس پلیس راه کشور فرهنگسازی در کاهش تصادفات را مهم دانست و بیان کرد: باید آموزش‌های لازم در کاهش تصادفات در عرصه‌های گوناگون ارائه شود.

سردار مؤمنی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیون نفر در کشور به سبب تصادف خودرو آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۹ درصد فوتی تصادفات جاده‌ای روستاییان هستند خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف خسارت تصادفات خودروها می‌شود.

وی تعداد فوتی‌های سالانه در سال‌های ۸۴ و ۸۵ را بیش از ۲۸ هزار نفر دانست و تصریح کرد: اکنون تعداد فوتی‌های تصادف جاده‌ای بیش از ۱۰ هزار کاهش یافته و به ۱۷ هزار نفر رسیده است.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه جان‌باختگان به سبب تصادفات در جاده‌های استان بوشهر در ۸ ماه امسال ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است خاطر نشان کرد: باید راهکارهای لازم در کاهش تصادفات و فوتی‌ها ارائه شود تا شاهد این حوادث ناگوار نباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.