یک مقام فرانسوی روز چهارشنبه اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی گفت که خودروهای زرهی سبک "ای‌ام ایکس ۱۰" را برای کمک به جنگ علیه روسیه در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

فرانسه خودروهای زرهی سبک در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از "رویترز"، این مقام افزود: این اولین بار است که برای حمایت از ارتش اوکراین، خودروهای زرهی ساخت غرب در اختیار این کشور قرار می‌گیرد.

این مقام فرانسوی در خصوص زمان تحویل و تعداد این خودروها توضیحی نداد اما گفت ،فرانسه با مقامات اوکراینی در خصوص تحویل انواع دیگر خودروها به کی یف گفتگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع فرانسه پیش از این اعلام کرده بود که کشورش یکی از پنج تامین‌کننده اصلی کمک‌های نظامی به اوکراین است.

فرانسه اعلام کرده است که کمک‌های نظامی به کی یف ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، رئیس سابق اطلاعات نظامی فرانسه با بیان اینکه این کشور در بالاترین حد توان خود کی‌یف را مسلح می‌کند، در مورد کاهش قابل توجه ذخایر تسلیحاتی پاریس هشدار داد.

جنگ در اوکراین بدون مشاهده هیچ تغییر راهبرد در جبهه موافقان و مخالفان طرف‌های درگیر همچنان ادامه دارد و به یک سالگی نزدیک می‌شود. راهبرد مخالفان حمله نظامی روسیه به اوکراین در این ماه‌ها همچنان تحریم مسکو و کمک مالی، نظامی و لجستیکی به اوکراین بوده و هست.

در حالی که راه‌حل تحریم، جبهه غرب را با تورم بی‌سابقه، افزایش بها و نیز کمبود سوخت مواجه کرده است، راه حل دیگر ان کشورها در ارسال سلاح به اوکراین نیز امروز نگرانی‌هایی را در مورد سرنوشت انبارهای اسلحه برانگیخته است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از بارها انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو از گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» و طرف غربی آن را «تهاجم نظامی» در اوکراین خواندند، آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده‌اشدر حالی به یک سالگی نزدیک می‌شود که نگرانی‌های جدی در مورد انبار سلاح اروپا که محتوای آن به سمت اوکراین روان شده است، وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.