پسر کوچک پادشاه انگلیس که اخیرا مدعی کشتن ۲۵ عضو طالبان در زمان فعالیت خود در ارتش انگلیس شده، به «خیانت نظامی» و به خطر انداختن جان سربازان بریتانیا متهم شد.

شاهزاده هری به «خیانت» به ارتش انگلیس متهم شد

به گزارش قدس انلاین، ریچارد کمپ، فرمانده سابق نیروهای انگلیس در افغانستان در واکنش به اظهارات جنجالی شاهزاده هری مبنی بر کشتن ۲۵ عضو طالبان در سال‌های خدمتش در ارتش انگلیس، گفت که طالبان می‌توانند از این اظهارات «نسنجیده» هری سوءاستفاده کنند.

او گفت: حرف‌های شاهزاده هری خوراک پروپاگاندای شبه‌نظامیان شده و ممکن است باعث حمله به مواضع انگلیس شود.

شاهزاده هری در کتاب خاطرات خود نوشته است که در سال ۲۰۱۲ که برای دومین بار به افغانستان رفت، در شش عملیات هلیکوپتری ۲۵ عضو طالبان را کشته است. او در این کتاب از آن‌ها به عنوان «مهره‌های شطرنج» اشاره کرد که «از روی صفحه حذف شدند».

ریچارد کمپ گفت: این حرف‌ها به شبه‌نظامیان طالبان کمک می‌کند تا پروپاگاندای خود را تغذیه کرده و با استخدام و افراطی کردن اعضای خود، علیه شهروندان و سربازان انگلیسی عملیات انجام دهند.

فرمانده سابق نیروهای انگلیسی در افغانستان گفت: خانواده ارتش همواره با آغوش باز پذیرای هری بود، فارغ از اینکه در گذشته چه اتفاقاتی افتاده بود. او حالا به خانواده ارتش خیانت کرده است، همان طور که به خانواده سلطنتی هم خیانت کرد.

شاهزاده هری به همراه همسرش مگان مارکل در سال ۲۰۲۰ از خاندان سلطنتی استعفا داد و به آمریکا مهاجرت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.